| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Bilimine Giriş | EBB 101 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET ALİ HAMEDOĞLU | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin eğitim bilimleri hakkında genel bir bilgiye ve öngörüye sahip olmalarını sağlamaktır. | 
| Dersin İçeriği | Eğitim biliminin özellikleri,sınıf ve okul çevresi,eğitimin bazı alanlarla ilişkisi(psikoloji,felsefe,hukuk),türk eğitim sistemi hakkında bilgi sahibi olmak | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim kavramını açıklar. | ||
| 2 | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar. | ||
| 3 | Sınıf ve okul çevresini tanımlar. | ||
| 4 | Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar. | ||
| 5 | Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji,felsefe,hukuk,ekonomi) ilişkilerini yorumlar. | ||
| 6 | Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekler. | ||
| 7 | Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırır. | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | GİRİŞ | Temel Kavramlar | 
| 2 | EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ | Tarihsel Temeller | 
| 3 | ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİ VE İLKELERİ | Öğretmenlik Mesleği | 
| 4 | SINIF VE OKUL ÇEVRESİ | Okulun Yapısı ve Özellikleri | 
| 5 | EĞİTİMDE ALTERNATİF BAKIŞ AÇILARI | Karşılaştrımalı eğitim | 
| 6 | EĞİTİMİN SOSYAL TEMELLERİ | Eğitim ve sosyalleşme | 
| 7 | ARA SINAV | |
| 8 | EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ | Eğitim ve politika | 
| 9 | EĞİTİM VE PSİKOLOJİ | Psikoloji ve öğretmenlik mesleği | 
| 10 | EĞİTİM VE FELSEFE | Atatürk´ün Eğitim Felsefesi | 
| 11 | EĞİTİM VE HUKUK | Eğitim ve hukuk | 
| 12 | EĞİTİM VE EKONOMİ | Eğitim Ekonomisi | 
| 13 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ | |
| 14 | ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE MODELLER | Karşılaştırmalı Eğitim | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | ERDEM, MÜNİRE(2007)EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ ANKARA ARKADAŞ YAYINLARI | 
| Ders Kaynakları | Poyraz, Hakan (2002) Hacivatın Hüznü | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | ||||||
| 2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | ||||||
| 3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | ||||||
| 4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | ||||||
| 5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | ||||||
| 6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | ||||||
| 7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | ||||||
| 8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | ||||||
| 9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | ||||||
| 10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | ||||||
| 11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | ||||||
| 12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | ||||||
| 13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | ||||||
| 14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | ||||||
| 15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim kavramını açıklar. | |||||||||||||||
| 2 | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar. | |||||||||||||||
| 3 | Sınıf ve okul çevresini tanımlar. | |||||||||||||||
| 4 | Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar. | |||||||||||||||
| 5 | Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji,felsefe,hukuk,ekonomi) ilişkilerini yorumlar. | |||||||||||||||
| 6 | Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekler. | |||||||||||||||
| 7 | Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırır. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 40 | 
| 1. Kısa Sınav | 20 | 
| 1. Ödev | 20 | 
| 2. Kısa Sınav | 20 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | 
| Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 | 
| Ödev | 1 | 3 | 3 | 
| Sözlü Sınav | 1 | 3 | 3 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 118 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||