| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| 20. Yüzyıl Çağdaş Sanat Akımları | SRM 307 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Doç. BURAK DELİER | 
| Dersi Verenler | Doç. BURAK DELİER, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim | 
| Dersin Amacı | 20. Yüzyıl çağdaş sanatını tanımak  | 
                                
| Dersin İçeriği | Çağdaş ve Avangard Sanat Akımları, İzlenimcilik, Gerçekçilik, Kübizm, Gerçeküstücülük, Dada: Cabaret Voltaire, Hugo Ball, Marcel Duchamp, Hazır Nesne, Fluxus, Joseph Beuys, Pop Art, Kaaramsal Sanat: Joseph Kosuth, Robert Barry; Douglas Huebler, Dan Graham, Kurumsal Eleştiri: Hans Haacke, Marcel Broodthears, Andrea Fraser, Arte Povera, Performans Sanatı, Arazi Sanatı  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | 20. Yüzyıl çağdaş sanat akımları hakkında bilgilenir. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, | 
| 2 | 20. Yüzyıl çağdaş sanat akımları ile ilgili teorik ve tarihsel bilgiler edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 3 | Görsel öğeler ve formlar ile teorik ve toplumsal sorunlar arasında bağ kurar. | Tartışma, Örnek Olay, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 4 | Sanat yapıtlarını okuma, yorumlama, eleştirme yetisi kazanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 5 | Sanat aracılığı ile evrensel sorunlar üzerine düşünceler geliştirir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Çağdaş ve Avandard kavramlarına giriş | |
| 2 | İzlenimcilik ve Gerçekçilik | |
| 3 | Kübizm ve Gerçeküstücülük | |
| 4 | Dada ve Marcel Duchamp'a Giriş | |
| 5 | Marcel Duchamp: Hazır Nesne | |
| 6 | Fluxus ve Joseph Beuys | |
| 7 | Pop Art | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kuzey Amerika Kavramsal Sanatı | |
| 10 | Kurumsal Eleştiri | |
| 11 | Arte Povera | |
| 12 | Performans Sanatı | |
| 13 | Arazi Sanatı | |
| 14 | Ders Değerlendirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | "Conceptual Art", Peter Osborne, Phaidon, 2011; "20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar" Ahu Antmen, Sel Yayıncılık, 2008; "Arte Povera", Carolyn Christov-Bakargiev, 2005; "Pop", mark Francis & Hal Foster, Phaidon, 2005; "The Artist's Body" Tracey Warr & Amelia Jones, Phaidon, 2002; "Robert Smithsson: The Collected Writings" Edit.: Jack Flam, University of California Press, 1996  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
| 2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
| 3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | ||||||
| 5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
| 6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | X | |||||
| 7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
| 8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
| 10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
| 11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 20. Yüzyıl çağdaş sanat akımları hakkında bilgilenir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | |
| 2 | 20. Yüzyıl çağdaş sanat akımları ile ilgili teorik ve tarihsel bilgiler edinir. | 5 | 4 | 5 | 1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 0 | |
| 3 | Görsel öğeler ve formlar ile teorik ve toplumsal sorunlar arasında bağ kurar. | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 2 | 0 | 5 | 4 | 0 | |
| 4 | Sanat yapıtlarını okuma, yorumlama, eleştirme yetisi kazanır. | 5 | 5 | 4 | 0 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 0 | |
| 5 | Sanat aracılığı ile evrensel sorunlar üzerine düşünceler geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 3 | 3 | 4 | 0 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 20 | 
| 1. Kısa Sınav | 10 | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 20 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 | 
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 | 
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 | 
| Ödev | 1 | 3 | 3 | 
| Toplam İş Yükü | 80 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||