| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Dekor Teknikleri I | SRM 211 | 3 | 1 + 2 | 2 | 3 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TUBA MARMARA | 
| Dersi Verenler | Arş.Gör. BEYZA USTA, Öğr.Gör. TUBA MARMARA, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim | 
| Dersin Amacı | Seramik yüzey üzerine uygulanan dekor tekniklerinin öğrenilmesi, söz konusu tekniklerin biçim- dekor ilişkisi göz önünde bulundurularak uygulamalarının yapılması  | 
                                
| Dersin İçeriği | Yaş çamur üzerinde kullanılan dekor tekniklerinin öğrenilmesi ve uygulamalarının yapılması  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | seramik dekor tekniklerinin kullanım amacını bilir | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, | 
| 2 | seramik dekor tekniklerinin çeşitlerini bilir | Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınavlar, | 
| 3 | tasarımını yaptığı forma uygun dekor tekniğini belirleyip uygulayabilir | Bireysel Çalışma, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | seramik dekor tekniklerinin kullanılmasının amaç ve öneminin görsel örneklerle anlatılması | |
| 2 | seramik dekor tekniklerinin sınıflandırılması ve örneklerle açıklanması | |
| 3 | yaş çamur üzerine uygulanan dekor tekniklerine giriş (linol baskı tekniğine giriş) | |
| 4 | linol baskı tekniğine devam edilmesi | |
| 5 | fotokopi transfer tekniğinin anlatılması ve uygulama için ön hazırlık yapılması | |
| 6 | fotokopi transfer tekniğine devam edilmesi | |
| 7 | alçak rölyef ve yüksek rölyef tekniklerinin anlatılması ve uygulamaya başlanması / vize projesinin açıklanması | |
| 8 | vize projesine başlanması | |
| 9 | vize projesinin değerlendirilmesi | |
| 10 | ajur dekorunun anlatılması ve uygulanmaya başlanması | |
| 11 | sgrafitto dekorunun anlatılması ve uygulanmaya başlanması | |
| 12 | sgrafitto dekoruna devam edilmesi | |
| 13 | yaş çamur üzerine uygulanan astar dekor uygulamalarının yapılması | |
| 14 | final projesinin ilanı / kuruyan işlerin bisküvi pişirimlerinin yapılması | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | S. Sibel Sevim, Seramik Dekorlar ve Uygulama Teknikleri, Nobel yayınları  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
| 2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
| 3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | X | |||||
| 5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
| 6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | X | |||||
| 7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
| 8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
| 10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
| 11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | seramik dekor tekniklerinin kullanım amacını bilir | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 0 | 3 | 5 | 1 | |
| 2 | seramik dekor tekniklerinin çeşitlerini bilir | |||||||||||
| 3 | tasarımını yaptığı forma uygun dekor tekniğini belirleyip uygulayabilir | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Proje / Tasarım | 30 | 
| 2. Proje / Tasarım | 30 | 
| 3. Proje / Tasarım | 30 | 
| 1. Ödev | 10 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Final | 40 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Final | 1 | 5 | 5 | 
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 | 
| Proje / Tasarım | 6 | 3 | 18 | 
| Toplam İş Yükü | 87 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||