| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Cam Şekillendirme I | SRM 205 | 3 | 4 + 0 | 4 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUSTAFA ERDEN |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. MUSTAFA ERDEN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Cam malzemesini ve şekillendirme tekniklerini tanıtmak, tarihsel süreçte gelişimini aktarmak ve uygulamalar ile deneyim kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Cam tanımları, uygulama malzeme ve gereçlerinin tanıtılması, şekillendirme teknikleri, cam tarihçesi, uygulama alıştırmaları ve bireysel cam çalışmaları. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Camın tanımı ve genel özelliklerini anlamak. | Anlatım, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Soğuk cam şekillendirme tekniklerini tanımak basit uygulamalar gerçekleştirebilmek. | Bireysel Çalışma, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Cam malzemesinin ısı karşısında değişimini tanımak ve anlamak. | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Füzyon tekniğini anlamak ve uygulamalar yapabilmek. | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Füzyon tekniğinin çeşitlerini algılamak. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 6 | Füzyon tekniğinin problematiklerini çözmek. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Camın tanımı, yapısı ve özellikleri. Cam sanatçısı Ben Young. | |
| 2 | Camın Tarihsel süreçleri. Cam sanatçısı Bonnie M. Hinz. | |
| 3 | Cam yapımında kullanılan hammaddeler. Cam sanatçısı Carol Milne. | |
| 4 | Cam çeşitleri. Cam sanatçıları Chad Holliday ve Simon Berger. | |
| 5 | Soğuk cam şekillendirme yöntemleri. Cam sanatçıları Dale Chıhuly Vladımır Kleın. | |
| 6 | Sıcak cam şekillendirme yöntemleri. Cam sanatçıları David Patchen ve Tülin Yiğit Akgül. | |
| 7 | Endüstriyel cam şekillendirme yöntemleri. Cam sanatçıları Ebru Susamcıoğlu veSidney Hutter. | |
| 8 | Türk camcılığı ve çeşmi bülbül. Cam sanatçıları Egeman Kemal ve Scott Benefield. | |
| 9 | Murano ve Corning camcılığı, Cameo camları. Cam sanatçıları Jack Storms Robert Mickelsen. | |
| 10 | Vitray Tekniği, ayna üretim aşamaları. Cam sanatçıları Janusz Pozniak ve Richard Price. | |
| 11 | Cam tuğla, kiremit ve Float cam üretimi. Cam sanatçıları Jeff Ballard ve Richard Silvesteins. | |
| 12 | Emprime ve ısı camlar. Cam sanatçıları Jiyong Lee ve Randie Silvesteins. | |
| 13 | Lamine, optik ve reflektif camlar. Cam sanatçıları Martin Janecky ve Petr Stacho. | |
| 14 | Telli ve temperli camlar. Cam sanatçıları Michael Tonder ve Mustafa Ağatekin. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
| 2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
| 3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | X | |||||
| 5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
| 6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | X | |||||
| 7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
| 8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
| 10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
| 11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Camın tanımı ve genel özelliklerini anlamak. | 4 | 1 | |||||||||
| 2 | Soğuk cam şekillendirme tekniklerini tanımak basit uygulamalar gerçekleştirebilmek. | 4 | ||||||||||
| 3 | Cam malzemesinin ısı karşısında değişimini tanımak ve anlamak. | 4 | 3 | |||||||||
| 4 | Füzyon tekniğini anlamak ve uygulamalar yapabilmek. | 4 | 3 | |||||||||
| 5 | Füzyon tekniğinin çeşitlerini algılamak. | 1 | ||||||||||
| 6 | Füzyon tekniğinin problematiklerini çözmek. | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 109 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||