| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bitirme Projesi II (Artistik Seramik) | SRM 402 | 8 | 4 + 4 | 6 | 18 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Mesleki yeteneklerini geliştirmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 2 | Tasarım aşamasından sunuma profesyonel olarak çalışmalarını üstlenebilmek. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
| 3 | Konusu ile ilgili problematikleri çözebilmek. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 4 | Konusu ile ilgili araştırma yapabilmek. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Konusu ile ilgili terminolojiyi doğru kullanabilmek. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | Çalışmalarını toplum içersinde savunabilmek. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | 2. dönem Bitirme projesi konuları saptanır. Araştırma yöntemleri ve rapor hazırlama teknikleri anlatılır. | |
| 2 | Bitirme projesi raporunun 2. bölümünün yazılması çalışması başlar. | |
| 3 | Araştırma ve rapor yazma çalışması devam eder. | |
| 4 | Araştırma ve rapor yazma çalışması devam eder. | |
| 5 | Araştırma ve rapor yazma çalışması devam eder. | |
| 6 | Bitirme projesi raporunun 2. bölümünün yazılması çalışması tamamlanır. | |
| 7 | Raporlar yazılı olarak toplanır ve ödev değerlendirmesi yapılır. | |
| 8 | Proje konusunun görselleştirilmesi ve teorik anlatımının oluşturulma yöntemleri örneklerle anlatılır. | |
| 9 | Bitirme projesi raporunun 3. bölümünün yazılması çalışması başlar. | |
| 10 | Proje uygulamaların yer aldığı raporun 3. bölümünün yazılma çalışması devam eder. | |
| 11 | Araştırma ve rapor yazma çalışması devam eder. | |
| 12 | Bitirme projesi raporunun sonuç bölümü yazma çalışması yapılır. | |
| 13 | Bitirme projesi raporunun sonuç bölümü yazma çalışması yapılır. | |
| 14 | Tamamlanmış olan tez formasındaki bitirme projesi raporu yazılı ve sözlü olarak sunulur. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları |
Dictionary of Ceramic Science and Engineering” Loran S, O’Bannon Plenum Pres, NewYork and London, 1984 ISBN: 0-306-41324-8 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | ||||||
| 2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | ||||||
| 3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
| 4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | ||||||
| 5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | ||||||
| 6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | ||||||
| 7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
| 8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
| 10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
| 11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Mesleki yeteneklerini geliştirmek. | |||||||||||
| 2 | Tasarım aşamasından sunuma profesyonel olarak çalışmalarını üstlenebilmek. | |||||||||||
| 3 | Konusu ile ilgili problematikleri çözebilmek. | |||||||||||
| 4 | Konusu ile ilgili araştırma yapabilmek. | |||||||||||
| 5 | Konusu ile ilgili terminolojiyi doğru kullanabilmek. | |||||||||||
| 6 | Çalışmalarını toplum içersinde savunabilmek. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| 2. Ödev | 0 |
| Toplam | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 4 | 20 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 2 | 20 | 40 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 13 | 13 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 18 | ||