| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Batılılaşma Döneminden Günümüze Türk Sanatı | RSM 302 | 6 | 2 + 0 | 2 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT AĞAOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Batılılaşma politikasının yön verdiği Türk sanatını olgular, olaylar sanatçılar ve eserleri ile tanımlamak; bir ulusun inşası sürecinde sanata biçilen rolü saptamak. |
| Dersin İçeriği | 19. Yüzyıldan Cumhuriyet´in ilanı ve sonrasına (1839-1950´ler vd.) erken dönem Türk resmi tanınır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Batılılaşmadan Cumhuriyet Dönemine Türk Resim Sanatının üslup ve eğilimlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Tarihsel bilincin oluşmasıyla Çağdaş Türk Resminin gelişimini saptar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Sanata yön veren toplumsal olayları sorgular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Türk sanatçı ve eserlerini tanır | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Türk Sanatçı ve eserlerini yorumlar | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
| 6 | Batı Sanatı ve Türk Sanatını karşılaştırılarak değerlendirir | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders Hakkında Bilgilendirme | |
| 2 | Ana Hatlarıyla Geleneksel Türk Sanatı: İskitlerden Osmanlılara kadar | |
| 3 | Ana Hatlarıyla Geleneksel Türk Sanatı: İskitlerden Osmanlılara kadar | |
| 4 | Osmanlı İmparatorluğu'nda Batılılaşma Eğilimleri | |
| 5 | Osmanlı Sanatında Batılılaşmanın Ortaya Çıkışı: Mimarîde Barok Üslup | |
| 6 | Batılı resmin temelleri: Osmanlı´da Azınlık ve Yabancı Ressamlar | |
| 7 | I. Kısa Sınav/Askeri Okullar ve Asker Ressamlar Kuşağı | |
| 8 | Primitifler | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Sanayi-i Nefise Mektebi | |
| 11 | Osmanlı Ressamlar Cemiyeti | |
| 12 | 14 Kuşağı | |
| 13 | Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliği | |
| 14 | D Grubu Ressamları ve Çalışmaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Derste gösterilen örnekler dijital olarak verilir. |
| Ders Kaynakları | Batılılaşma Döneminde Türk Resim Sanatı, Günsel Renda, Hacettepe Üniversitesi Yayınları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Batılılaşmadan Cumhuriyet Dönemine Türk Resim Sanatının üslup ve eğilimlerini tanır. | 2 | 4 | 5 | 4 | 3 |
| 2 | Tarihsel bilincin oluşmasıyla Çağdaş Türk Resminin gelişimini saptar. | 5 | ||||
| 3 | Sanata yön veren toplumsal olayları sorgular | 5 | ||||
| 4 | Türk sanatçı ve eserlerini tanır | |||||
| 5 | Türk Sanatçı ve eserlerini yorumlar | 5 | ||||
| 6 | Batı Sanatı ve Türk Sanatını karşılaştırılarak değerlendirir | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 77 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||