| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sanat Felsefesi II | SNT 422 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUĞBA AYAS ÖNOL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Modern dönemden günümüze sanatın felsefi teorilerini tanıtmak |
| Dersin İçeriği | Heidegger, Bourdieu, Derrida, Deleuze, Foucault ve Ranciere gibi filozofların sanat temalı tartışmaları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Modern dönem sonrası sanatın felsefi teorilerini bilir | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
| 2 | Sanat ve modern dönem sonrası felsefi teoriler arasındaki ilişki kavranabilir | Beyin Fırtınası, Tartışma, | Sözlü Sınavlar, |
| 3 | Çağdaş felsefe ve sanat teorilerini ilişkilendirebilir | Anlatım, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Sanat eseri ve sanatçı arasındaki ilişkiyi felsefi bir bakışla tartışabilir | Tartışma, Grupla Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
| 5 | Sanatın çağdaş felsefi teorileri ile sanat üretimini besleyebilir | Tartışma, Bireysel Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Heidegger ve Post Hümanist Dünyada Sanatçı | Bolt, B. (2010). Yeni Bir Bakışla Heidegger |
| 3 | Baudrillard- Sanat Komplosu I | Baudrillard. J. Sanat Komplosu |
| 4 | Baudrillard- Sanat Komplosu II | Toffoletti, K. Yeni Bir Bakışla Baudrillard |
| 5 | Derrida ve Parergon Tartışması | Kara, Ö. Parergon’dan Ergon Yaratmak |
| 6 | Derrida, Heidegger ve Schapiro: Resmin Hakikati | Yıldız, E. Sanattan Hakikate: Heidegger Van Gogh Schapiro Derrida |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Deleuze ve Francis Bacon I | Deleuze, Francis Bacon Duyumsamanın Mantığı |
| 9 | Deleuze ve Francis Bacon II | Deleuze, Francis Bacon Duyumsamanın Mantığı |
| 10 | Foucault ve Manet | Foucault, Manet, Velázquez ve Estetik Modernizm |
| 11 | Ranciere ve Duyulurun Paylaşımı | Rancière, Görüntülerin Yazgısı |
| 12 | Ranciere ve Politik Sanatın Paradoksları | Rancière, Politik Sanatın Paradoksları |
| 13 | Felsefe ve Çağdaş Sanat Tartışması | |
| 14 | Tekrar ve Tartışma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Baudrillard. J. (2021). Sanat Komplosu Yeni Sanat Düzeni ve Çağdaş Estetik 1, çev. Elçin Gen. İstanbul: İletişim Yayınları Bolt, B. (2010). Yeni Bir Bakışla Heidegger, (Çev: Murat Özbank), İstanbul: Kolektif Kitap Yayınevi. Bourdieu, P. (2020). “Manet Adlı Skandal: Batı Resmindeki Sembolik Devrimin Unsurları,” çev. Ayşe Boren, Skopbülten. 30/5/2020. Deleuze, G. (2009). Francis Bacon Duyumsamanın Mantığı, çev. Can Batukan ve Ece Erbay. İstanbul: Norgunk Yayıncılık. Foucault, M. (2021). Manet, Velázquez ve Estetik Modernizm, çev. Savaş Kılıç. İstanbul: İletişim Y. Osborne, P. (2021). Kavramdan Sonra: Çağdaş Sanatın Felsefesi, çev. Nüvit Bingöl. İstanbul: Tellekt Rancière, J. (2010). “Politik Sanatın Paradoksları,” Özgürleşen Seyirci (Çev. Burak Şaman) içinde (ss. 48-78). İstanbul: Metis. Rancière, J. (2008). Görüntülerin Yazgısı, çev. Aziz Ufuk Kılıç. Istanbul: Versus Kitap. Turani, A. (2010). Çağdaş Sanat Felsefesi. İstanbul: Remzi Kitabevi. Toffoletti, K. (2020). Yeni Bir Bakışla Baudrillard, çev. Yetkin Başkavak. İstanbul: Kolektif Kitap. Yıldız, E. (2017). Sanattan Hakikate: Heidegger Van Gogh Schapiro Derrida. İstanbul: Dergah Yayınları. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Modern dönem sonrası sanatın felsefi teorilerini bilir | |||||
| 2 | Sanat ve modern dönem sonrası felsefi teoriler arasındaki ilişki kavranabilir | |||||
| 3 | Çağdaş felsefe ve sanat teorilerini ilişkilendirebilir | |||||
| 4 | Sanat eseri ve sanatçı arasındaki ilişkiyi felsefi bir bakışla tartışabilir | |||||
| 5 | Sanatın çağdaş felsefi teorileri ile sanat üretimini besleyebilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 0 |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 119 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||