| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Temel Sanat Eğitimi II (Resim) | TEB 104 | 2 | 4 + 4 | 6 | 10 |
| Ön Koşul Dersleri | yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLSEREN BUDUMLU İLDEŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sanatın temelini oluşturan resim öğelerini tanıtmak,yaratıcı kompozisyonlar oluşturmak,Farklı malzemelerle yaratıcı süreçler gerçekleştirmek |
| Dersin İçeriği | Sanatın temelini oluşturan öğelerle birlikte ,Öğrencinin kendini uygulamalar ve düşünsel olarak geliştirmesi , sanatsal bir ifade biçimi doğrultusunda çalışmalarını gerçekleştirebilmesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | sanatı,sanat eserini,sanat eğitimini yakından sorgulatmak | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 2 | Doğayı,çevreyi,izlemek renk konusunda araştırmalar ve deneyimler oluşturmak | Grupla Çalışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | doğayı ve çevreyi farklı boyutlar üzerinden yeniden kurgulama ve kopozisyon araştırmalarına doğru yönleendirmeler yapmak. | Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Özgün üç boyutlu,iki boyutlu özgün tasarımlar oluşturabilmek | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Renk Çemberi( ana renkler,ara renkler,renk kontrastlıkları) | guaj boya ile renk karışımları ve karışım oranları anlatımı |
| 2 | Kontrast renkler,aralarında oluşturulan renk skalaları ve oluşturulan kompozisyon içerisinde kullanımları | guaj boya,renk karışım oranlarının verilmesi |
| 3 | renk teorileri (Göethe ve Münsell) | Renk teorileri ile ilgili anlatım |
| 4 | Münsell renk teorisi | anlatım ve guaj boya ile uygulama |
| 5 | Renk kontrastlıkları,miktar kontrastlığı,simultane kontrastlığı(bir nesne yada obje üzerinden) | guaj boya ile uygulama |
| 6 | Röprodüksiyon çalışması üzerinde zıt renk kullanımı | guaj boya ile uygulama |
| 7 | Doku (doğadan ve yapay doku araştırmaları) | guaj boya ile uygulama |
| 8 | Doku(organik form etütleri ,etütlerle yeni bir form oluşturma | guaj boya uygulama |
| 9 | oluşturulan tasarımı renklendirme | guaj boya uygulama |
| 10 | Kolaj (malzeme araştırmaları ,malzemelerle özgün kompozisyon oluşturma) | farklı malzemeler kullanımı |
| 11 | Yanılsama (yanılsama konulu yüzey çalışması) | serbest teknik |
| 12 | Rölyef çalışması (birim form tekrarlarıyla rölyef oluşturma) | konu , teknik ve malzeme anlatımları |
| 13 | Rölyef çalışmasına devam | teknik çözümleme |
| 14 | Strüktür çalışması (üç boyutlu çalışma) | konu ve teknik üzerine anlatım |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Çeşitli temel sanat kitapları,dergileri,resim katalogları |
| Ders Kaynakları | Sanat tarihi kitapları,sanat kitapları,dergiler, |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | sanatı,sanat eserini,sanat eğitimini yakından sorgulatmak | |||||
| 2 | Doğayı,çevreyi,izlemek renk konusunda araştırmalar ve deneyimler oluşturmak | |||||
| 3 | doğayı ve çevreyi farklı boyutlar üzerinden yeniden kurgulama ve kopozisyon araştırmalarına doğru yönleendirmeler yapmak. | |||||
| 4 | Özgün üç boyutlu,iki boyutlu özgün tasarımlar oluşturabilmek |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
| Ödev | 1 | 16 | 16 |
| Performans Görevi (Atölye) | 1 | 6 | 6 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 240 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 10 | ||