Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Temel Sanat Eğitimi I (Resim) TEB 103 1 4 + 4 6 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi KEVSER AKÇIL
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi KEVSER AKÇIL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sanatın temelini oluşturan öğeleri ve malzemelerini tanımak ve bu bağlamda üretim yapmak.

Genel sanat ilkelerini ve kuramlarını öğrenmek.  

Dersin İçeriği

Sanatın temelini oluşturan ilkelerle öğrenci kendi uygulamalarını üretir ve geliştirir. 

Çeşitli sanat üretim tekniklerini ve sanatsal bir ifade biçimlerini öğrenir. 

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 sanatı,sanat eserini,sanat eğitimini yakından sorgulatmak Tartışma,
2 sanatın temel öğeleri üzerine bilgi sahibi olmaları için araştırmalar ve uygulamalar yaptırmak Tartışma, Gezi / Gözlem, Grupla Çalışma,
3 çevreyi tanıma,sanatçı gözüyle farkındalıkla doğaya,nesneye, ve sanat eserlerine bakışı gerçekleştirmek. Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje, Gezi / Gözlem, Grupla Çalışma,
4 kompozisyon öğelerini tanıma ve kullanma becerisini oluşturmak Gösterip Yaptırma, Grupla Çalışma, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Serbest desen .izimi (kompozisyon, ışık, değer tanımı ve uygulama) / Sanat kavramlarına genel bakış Aynı boyutta 5 adet şeffaf bardak ve 1 şeffaf çataldan kompozisyon oluşturma
2 Çizgisel ve tonal desen çizimi (kompozisyon, ışık, değer tanımı ve uygulama) / Sanat ve zanaat Ahşap çamaşır mandalları ile kompozisyon oluşturma (5 adet)
3 Negatif desen çizimi (form, fon ilişkisi) / Sanatta taklit ve temsil Sandalye yığınları oluşturarak negatif alan (zemin) çizimi
4 Nokta ile tonal değerlerin kullanımı (Gestalt: zıtlık, ritim, denge) Çeşitli mürekkepli kalemler, bristol kağıt, çeşitli ölçüde obje, cetvel
5 Nokta ile tonal değerlerin kullanımı Çeşitli mürekkepli kalemler, bristol kağıt, çeşitli ölçüde obje, cetvel
6 Çizgi çeşitleri ve çizgi ile tonal değerler elde etme çizgi oluşturacak malzemeler,mürekkepli kalemler,kağıt,cetvel
7 Çizgi çeşitleri ve çizgi ile tonal değerler elde etme çizgi oluşturacak malzemeler,mürekkepli kalemler,kağıt,cetvel
8 Ton skalası 2b kurşun kalem, canson kağıt
9 Işık-gölge Doğal ışık,yapay ışık, sanatta ışık
10 Işık- gölge Doğal ışık,yapay ışık : Drape ile kompozisyon oluşturma
11 ton skalası siyah beyaz guaj ,kağıt bristol kağıt,
12 Röprodüksiyon ünlü sanatçılardan kadraj alınarak siyah beyaz guaj boya ile çalışılacak
13 Gestalt Temel geometrik formlarla yüzey,fon,form oluşturma ve eşzamanlılık ilkelerinden yararlanılarak kompozisyon oluşturmak
14 Form çalışması temel geometrik formlardan melez formlar oluşturarak kompozisyon kurmakormlarla
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Drawing On the Right Side of the Brain, Betty Edwards, New York (ABD), 4. Basım, Penguin Group Yay. (2012)

Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Heinrich Wölfflin, (Çev. Ahmet Cemal), Hayalperest Yay. (2015)

Görme Biçimleri, John Berger, (Çev. Yurdanur Salman), Metis Yay. (2023)

A'dan Z'ye Sanatın Tarihi: Tarih Öncesinden Postmodern Sanata Görsel Sanatlar, Say Yay. (2013)

Sanatta Anlamın Görüntüsü: İmgelerin Toplumsal İşlevi, Richard Leppert, (Çev. İsmail Türkmen), Ayrıntı Yay. (Sanat ve Kuram Dizisi: 25). (2009)

Sanatın İcadı: Bir Kültür Tarihi, Larry Shiner, (Çev. İsmail Türkmen), Ayrıntı Yay. (Sanat ve Kuram Dizisi: 7). (2013)

Sanatın Öyküsü: Başlangıcından Günümüze Sanatın Tarihi: Resim, Heykel, Mimarlık, E.M. Gombrich, (Çev. Erol, Ömer Erduran), Remzi Yay. (2022)

İmaj: Görmenin Kültür ve Politikası, Kevin Robins, (Çev. Nurçay Türkoğlu), Ayrıntı Yay. (1992)

Sanat Dünyaları: Howard S. Becker, (Çev. Evren Yılmaz), Ayrıntı Yay. (Sanat ve Kuram Dizisi: 34). (2013)

 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek X
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması X
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak X
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi X
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
1 sanatı,sanat eserini,sanat eğitimini yakından sorgulatmak
2 sanatın temel öğeleri üzerine bilgi sahibi olmaları için araştırmalar ve uygulamalar yaptırmak
3 çevreyi tanıma,sanatçı gözüyle farkındalıkla doğaya,nesneye, ve sanat eserlerine bakışı gerçekleştirmek.
4 kompozisyon öğelerini tanıma ve kullanma becerisini oluşturmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 25
1. Ara Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
1. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 6 6
Ödev 1 16 16
Kısa Sınav 2 6 12
Final 1 6 6
Performans Görevi (Atölye) 1 6 6
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 8 128
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Toplam İş Yükü 238
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 9,52
dersAKTSKredisi 10