Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temel Sanat Eğitimi I (Resim) | TEB 103 | 1 | 4 + 4 | 6 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KEVSER AKÇIL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi KEVSER AKÇIL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sanatın temelini oluşturan öğeleri ve malzemelerini tanımak ve bu bağlamda üretim yapmak. Genel sanat ilkelerini ve kuramlarını öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Sanatın temelini oluşturan ilkelerle öğrenci kendi uygulamalarını üretir ve geliştirir. Çeşitli sanat üretim tekniklerini ve sanatsal bir ifade biçimlerini öğrenir.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | sanatı,sanat eserini,sanat eğitimini yakından sorgulatmak | Tartışma, | |
2 | sanatın temel öğeleri üzerine bilgi sahibi olmaları için araştırmalar ve uygulamalar yaptırmak | Tartışma, Gezi / Gözlem, Grupla Çalışma, | |
3 | çevreyi tanıma,sanatçı gözüyle farkındalıkla doğaya,nesneye, ve sanat eserlerine bakışı gerçekleştirmek. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje, Gezi / Gözlem, Grupla Çalışma, | |
4 | kompozisyon öğelerini tanıma ve kullanma becerisini oluşturmak | Gösterip Yaptırma, Grupla Çalışma, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Serbest desen .izimi (kompozisyon, ışık, değer tanımı ve uygulama) / Sanat kavramlarına genel bakış | Aynı boyutta 5 adet şeffaf bardak ve 1 şeffaf çataldan kompozisyon oluşturma |
2 | Çizgisel ve tonal desen çizimi (kompozisyon, ışık, değer tanımı ve uygulama) / Sanat ve zanaat | Ahşap çamaşır mandalları ile kompozisyon oluşturma (5 adet) |
3 | Negatif desen çizimi (form, fon ilişkisi) / Sanatta taklit ve temsil | Sandalye yığınları oluşturarak negatif alan (zemin) çizimi |
4 | Nokta ile tonal değerlerin kullanımı (Gestalt: zıtlık, ritim, denge) | Çeşitli mürekkepli kalemler, bristol kağıt, çeşitli ölçüde obje, cetvel |
5 | Nokta ile tonal değerlerin kullanımı | Çeşitli mürekkepli kalemler, bristol kağıt, çeşitli ölçüde obje, cetvel |
6 | Çizgi çeşitleri ve çizgi ile tonal değerler elde etme | çizgi oluşturacak malzemeler,mürekkepli kalemler,kağıt,cetvel |
7 | Çizgi çeşitleri ve çizgi ile tonal değerler elde etme | çizgi oluşturacak malzemeler,mürekkepli kalemler,kağıt,cetvel |
8 | Ton skalası | 2b kurşun kalem, canson kağıt |
9 | Işık-gölge | Doğal ışık,yapay ışık, sanatta ışık |
10 | Işık- gölge | Doğal ışık,yapay ışık : Drape ile kompozisyon oluşturma |
11 | ton skalası | siyah beyaz guaj ,kağıt bristol kağıt, |
12 | Röprodüksiyon | ünlü sanatçılardan kadraj alınarak siyah beyaz guaj boya ile çalışılacak |
13 | Gestalt | Temel geometrik formlarla yüzey,fon,form oluşturma ve eşzamanlılık ilkelerinden yararlanılarak kompozisyon oluşturmak |
14 | Form çalışması | temel geometrik formlardan melez formlar oluşturarak kompozisyon kurmakormlarla |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Drawing On the Right Side of the Brain, Betty Edwards, New York (ABD), 4. Basım, Penguin Group Yay. (2012) Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Heinrich Wölfflin, (Çev. Ahmet Cemal), Hayalperest Yay. (2015) Görme Biçimleri, John Berger, (Çev. Yurdanur Salman), Metis Yay. (2023) A'dan Z'ye Sanatın Tarihi: Tarih Öncesinden Postmodern Sanata Görsel Sanatlar, Say Yay. (2013) Sanatta Anlamın Görüntüsü: İmgelerin Toplumsal İşlevi, Richard Leppert, (Çev. İsmail Türkmen), Ayrıntı Yay. (Sanat ve Kuram Dizisi: 25). (2009) Sanatın İcadı: Bir Kültür Tarihi, Larry Shiner, (Çev. İsmail Türkmen), Ayrıntı Yay. (Sanat ve Kuram Dizisi: 7). (2013) Sanatın Öyküsü: Başlangıcından Günümüze Sanatın Tarihi: Resim, Heykel, Mimarlık, E.M. Gombrich, (Çev. Erol, Ömer Erduran), Remzi Yay. (2022) İmaj: Görmenin Kültür ve Politikası, Kevin Robins, (Çev. Nurçay Türkoğlu), Ayrıntı Yay. (1992) Sanat Dünyaları: Howard S. Becker, (Çev. Evren Yılmaz), Ayrıntı Yay. (Sanat ve Kuram Dizisi: 34). (2013)
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | sanatı,sanat eserini,sanat eğitimini yakından sorgulatmak | |||||
2 | sanatın temel öğeleri üzerine bilgi sahibi olmaları için araştırmalar ve uygulamalar yaptırmak | |||||
3 | çevreyi tanıma,sanatçı gözüyle farkındalıkla doğaya,nesneye, ve sanat eserlerine bakışı gerçekleştirmek. | |||||
4 | kompozisyon öğelerini tanıma ve kullanma becerisini oluşturmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ara Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 6 | 6 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 238 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,52 | ||
dersAKTSKredisi | 10 |