| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Estetik II | RSM 216 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUĞBA AYAS ÖNOL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Modern sanat ve çağdaş sanatta estetik kavrayış biçimlerini serimleyerek sanat, sanatçı ve eser kavramları üzerine kapsamlı bir tartışma ortamı yaratmak |
| Dersin İçeriği | Modern ve Çağdaş Dönem Estetik Tartışmaları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Modern dönem estetik kavrayışı öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | 1945 sonrası sanatta estetik kavrayışı öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Modern ve çağdaş dönem estetik deneyim anlayışlarını karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Estetik kuramlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Estetik düşünce ile sanat pratiği arasındaki ilişkiyi öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Sanatta Modern vs Çağdaş Ayrımı Üzerine | Carroll, Noel. 2012. Sanat Felsefesi: Çağdaş bir Giriş. çev. : Güliz Korkmaz Tirkeş, Ankara: Ütopya Y. |
| 2 | Hakikat Üretim Alanı Olarak Sanat ve Estetik Deneyim | De Bolla, Peter. 2012. Sanat ve Estetik, çev. Kubilay Koş, İstanbul: Ayrıntı Yayınları |
| 3 | Estetik Teorileri | Graham Gordon. 1997. Philosophy of the Arts: An Introduction to Aesthetics. London: Routledge |
| 4 | Temsil Olarak Sanat: Sanat ve Mimesis | Carroll, Noel. 2001. Beyond Aesthetics: Philosophical Essays, Cambridge: Cambridge University Press |
| 5 | Sanat ve Dışavurum: İfade ve Duygu | Carroll, Noel. 2001. Beyond Aesthetics: Philosophical Essays, Cambridge: Cambridge University Press |
| 6 | ARA SINAV | |
| 7 | Formalist Sanat: Sanat ve Biçim | Carroll, Noel. 2012. Sanat Felsefesi: Çağdaş bir Giriş. çev. : Güliz Korkmaz Tirkeş, Ankara: Ütopya Y. |
| 8 | Sanatsal Biçim nedir? | De Bolla, Peter. 2012. Sanat ve Estetik, çev. Kubilay Koş, İstanbul: Ayrıntı Yayınları |
| 9 | Estetik Deneyim Olarak Sanat | De Bolla, Peter. 2012. Sanat ve Estetik, çev. Kubilay Koş, İstanbul: Ayrıntı Yayınları |
| 10 | Tözcü Olmayan Sanat ve Estetik Teorileri | Lenoir, Beatrice. Sanat Yapıtı. Çev: Aykut Derman, 2003. İstanbul YKY yayınları |
| 11 | Estetik ve Politika: Politik İmge | Badiou, Alain. 2010. “Sanat ve Felsefe”, Başka Bir Estetik: Sanatlar için Küçük Bir Kılavuz, çev. Aziz Ufuk Kılıç, İstanbul: Metis Yayınevi: 11-26. |
| 12 | Estetik ve Modern Kültür: Endüstri olarak Estetik | Adorno, T. 2011. Kültür Endüstrisi, Kültür Yönetimi, İstanbul: İletişim Yayınları |
| 13 | Estetik ve Postmodernizm: Sanat ve Anlatı | Badiou, Alain. 2010. “Sanat ve Felsefe”, Başka Bir Estetik: Sanatlar için Küçük Bir Kılavuz, çev. Aziz Ufuk Kılıç, İstanbul: Metis Yayınevi: 11-26. |
| 14 | Tekrar ve Tartışma | - |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Adorno, T. 2011. Kültür Endüstrisi, Kültür Yönetimi, İstanbul: İletişim Yayınları Badiou, Alain. 2010. “Sanat ve Felsefe”, Başka Bir Estetik: Sanatlar için Küçük Bir Kılavuz, çev. Aziz Ufuk Kılıç, İstanbul: Metis Yayınevi: 11-26. Carroll, Noel. 2001. Beyond Aesthetics: Philosophical Essays, Cambridge: Cambridge University Press. Carroll, Noel. 2012. Sanat Felsefesi: Çağdaş bir Giriş. çev. : Güliz Korkmaz Tirkeş, Ankara: Ütopya Y. De Bolla, Peter. 2012. Sanat ve Estetik, çev. Kubilay Koş, İstanbul: Ayrıntı Yayınları Graham Gordon. 1997. Philosophy of the Arts: An Introduction to Aesthetics. London: Routledge. Ross, David Stephen.1994. Art and Its Significance: An Anthology of Aesthetic Theory, State University of New York Press. Lenoir, Beatrice. Sanat Yapıtı. Çev: Aykut Derman, 2003. İstanbul YKY yayınları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Modern dönem estetik kavrayışı öğrenir | |||||
| 2 | 1945 sonrası sanatta estetik kavrayışı öğrenir. | |||||
| 3 | Modern ve çağdaş dönem estetik deneyim anlayışlarını karşılaştırır. | |||||
| 4 | Estetik kuramlarını bilir. | |||||
| 5 | Estetik düşünce ile sanat pratiği arasındaki ilişkiyi öğrenir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 2. Ödev | 25 |
| 1. Sözlü Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 2. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 88 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||