| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çağdaş Sanat Yorumu | RSM 409 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç. ONUR KARAALİOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Çağdaş sanat olgularını, olaylarını tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entelektüel birikimin sağlanması amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Modernizm-postmodernizm sürecinde değerlendirilen sanat hareketleri ve akımlarının, çağdaş sanat olaylarının felsefi, sosyolojik ve siyasal etmenlerle birlikte karşılaştırmalı olarak incelenmesi ve tartışılması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Gösterip Yaptırma, | ||
| 2 | Problem Çözme, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders planı ve konularla ilgili bilgilendirme. | |
| 2 | Yorumun sınırlarını çizmek: görmek-bakmak-anlamak-bilmek-yorumlamak. | |
| 3 | Çağdaş sanatı yorumlamak için yöntem önerileri. Kuramcılar ve yapıtlarına giriş. | |
| 4 | Adorno´nun Kültür endüstrisi kuramı | |
| 5 | İstanbul Bienali gezisi. | |
| 6 | İstanbul Bienali’nin projelendirilmesi. | |
| 7 | Guy Debord´un gösteri toplumu kuramı. | |
| 8 | Postmodernizm. Jean Baudrillard´ın Simülakr ve Simülasyon kuramı; 1980´ler sanatı. | |
| 9 | "Resmin sonu" tartışması ve sanat ortamının dönüşümü. | |
| 10 | Ara Sınav | |
| 11 | Nicolas Bourriaud’nun İlişkisel Estetik kuramı | |
| 12 | 1990´lar sanatı. Göç-kimlik-politika ve sanat. | |
| 13 | Proje sunumları | |
| 14 | Proje sunumları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | İstanbul Bienali Kataloğu |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | ||||||
| 2 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ödev | 2 | 1 | 2 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
| Proje / Tasarım | 1 | 1 | 1 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ödev | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 239 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||