| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Uygulama Atölyesi I (Resim Atölyesi) | RSM 403 | 7 | 2 + 4 | 4 | 10 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLSEREN BUDUMLU İLDEŞ |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi GÜLSEREN BUDUMLU İLDEŞ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Düşünsel ve kavramsal çerçevesi doğrultuda belirlenen sanatsal proje önermek uygulamak |
| Dersin İçeriği | Öğrencinin kendi düşünsel yapısını sanatsal bir ifade biçimi doğrultusunda gerçekleştirmesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bir fikirden hareketle taslak hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 2 | Kendi problematiğini artistik düzeyde önerir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
| 3 | Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 4 | Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gözlem, | Eşleştirme Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Öğrenci sanat tarihinde kendi projesi ile ilişkili kavramsal çerçeveyi belirler sanatçıları ve yapıtları inceler | |
| 2 | Öğrenci sanat tarihinde kendi projesi ile ilişkili kavramsal çerçeveyi belirler sanatçıları ve yapıtları inceler | |
| 3 | Öğrenci sanat tarihinde kendi projesi ile ilişkili kavramsal çerçeveyi belirler sanatçıları ve yapıtları inceler | |
| 4 | Çalışma Değerlendirmesi | |
| 5 | Öğrenci çalışma alanına dair kaynak ve referans sanatçısı belirler ve literatür taraması yapar | |
| 6 | Öğrenci kendi çalışmasına yönelik projelendirme yapar eskiz ve uygulama üretir | |
| 7 | Öğrenci kendi çalışmasına yönelik projelendirme yapar eskiz ve uygulama üretir | |
| 8 | Çalışma Değerlendirmesi | |
| 9 | yapılan ön çalışmaların seçimi ve uygulaması malzeme önerileri ve alternatif form çalışması uygular | |
| 10 | yapılan ön çalışmaların seçimi ve uygulaması malzeme önerileri ve alternatif form çalışması uygular | |
| 11 | yapılan ön çalışmaların seçimi ve uygulaması malzeme önerileri ve alternatif form çalışması uygular | |
| 12 | Çalışma Değerlendirmesi | |
| 13 | Projenin kavramsal çerçevesinin ve uygulamasının sunumu | |
| 14 | Çalışma Değerlendirmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Öğrencinin Referans Sanatçıları doğrultusunda belirledikleri bireysel araştırma alanları ile ilgili kaynakları araştırmaları ve bu kaynaklar doğrultusunda sanatsal verileri değerlendirmeleri |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bir fikirden hareketle taslak hazırlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 2 | Kendi problematiğini artistik düzeyde önerir. | 5 | 5 | 5 | ||
| 3 | Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| 4 | Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 5 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 25 |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 9 | 144 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 1 | 1 |
| Proje / Tasarım | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Atölye) | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 249 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 10 | ||