| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bitirme Projesi I (Resim Atölyesi) | RSM 401 | 7 | 0 + 2 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | RES 302 Atölye IV |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLSEREN BUDUMLU İLDEŞ |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi GÜLSEREN BUDUMLU İLDEŞ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bir fikirden hareketle bir sanat projesi oluşturmak |
| Dersin İçeriği | Çağdaş resim sanatı geneline eleştirel bakışı gerçekleştirirken , aynı zamanda kendi sanat projesini oluşturma ,araştırma ve uygulamasını gerçekleştirmek. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bir fikirden hareketle taslak hazırlar | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 2 | Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 3 | Taslağa uygun malzemeyi belirler | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | Eşleştirme Testler, Çoktan Seçmeli Testler, |
| 4 | Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 5 | Kendi problematiğini artistik düzeyde önerir | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 6 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirir | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 7 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Proje konusunun tespiti için gereken araştırmaya yönlendirilir. | |
| 2 | Proje konusunun tespiti için gereken araştırmaya yönlendirilir. | |
| 3 | Öğenci projeleri atölyede toplu bir eleştiriden sonra onaylanır | |
| 4 | Öğrenci sunumları ve eleştrilere devam edilir. | |
| 5 | Onaylanan öğrenci projeleri için kuramsal araştırmalar, eskizler yapılır | |
| 6 | Onaylanan öğrenci projeleri için kuramsal araştırmalar, eskizler yapılır | |
| 7 | Öğrenci proje çalışmaları için ilk eskizlerin kıyaslanması | |
| 8 | Öğrenci proje çalışmaları için ilk eskizlerin kıyaslanması | |
| 9 | Projeler için uygun olan malzemelrin araştırlması ve konuya uygun seçimi | |
| 10 | Ara Sınav | |
| 11 | Proje uygulaması | |
| 12 | Proje uygulaması ve ortak eleştri | |
| 13 | Proje uygulaması | |
| 14 | Sunum ve değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Sanat kitapları, Çağdaş sergi broşür ve katalogları |
| Ders Kaynakları | Sergiler, Müzeler, Sanat Etkinlikleri |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bir fikirden hareketle taslak hazırlar | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
| 2 | Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir | 5 | 5 | 1 | 5 | 4 |
| 3 | Taslağa uygun malzemeyi belirler | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 |
| 4 | Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 5 | Kendi problematiğini artistik düzeyde önerir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 6 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 7 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Proje / Tasarım | 25 |
| 2. Proje / Tasarım | 25 |
| 2. Ödev | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ödev | 2 | 2 | 4 |
| Proje / Tasarım | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 28 | 2 | 56 |
| Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Sözlü Sınav | 2 | 6 | 12 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 2 | 10 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 124 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||