| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Figüratif Desen II | RSM 106 | 2 | 2 + 4 | 4 | 7 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Artistik Desen |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç. ONUR KARAALİOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Obje, mekan veya canlı modelden desen çizimlerinde form,oran orantı ve planları, açık-orta-koyu değer farklılıklarıyla kurarak, derinlik ve üç boyut yanılsamasını akademik desen disiplinine uygun bir biçimde gerçekleştirmek. |
| Dersin İçeriği | Karakalem, füzen, mürekkep vb. çizer malzeme ile iki boyutlu yüzey üzerinde; planları, düzlemleri, ve kütleyi açık-orta-koyu değer farklılıklarını, derinlik ve üç boyut yanılsaması yaratacak şekilde organize ederek desen ve çizimler gerçekleştirir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Figür çiziminde estetik anatomi teknik ve bilgilerinini kullanır | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Amaca yönelik malzemeyi saptar ve kullanır | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
| 3 | Planlar, düzlemler ve mesafeleri tanımlar | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | İskelet sistemini tanır ve çalışmalarında bu bilgiyi kullanır | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Kas Sistemini tanır ve çalışmalarında bu bilgiyi kullanır | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Hareket ve form bilgisini kavrar ve desen çalışmaları ile örnekler | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Natürmort | |
| 2 | Doku çalışması | |
| 3 | İç Mekan ve Işık uygulamaları | |
| 4 | Eskiz teknikleri | |
| 5 | Canlı modelden karakalem desen çalışması | |
| 6 | Canlı modelden karakalem desen çalışması | |
| 7 | Canlı model ve nesne çalışması | |
| 8 | Canlı model ve nesne çalışması | |
| 9 | Canlı modelden füzen çalışması | |
| 10 | Canlı modelden füzen çalışması | |
| 11 | Canlı modelden üç kalem (trois crayon) çalışması | |
| 12 | Canlı modelden üç kalem (trois crayon) çalışması | |
| 13 | Eskiz uygulamaları (pilot kalem) | |
| 14 | Eskiz uygulamaları (mürekkep) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Akademik desen örnekleri ve Sanat Tarihi literatüründen kaynaklar. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Figür çiziminde estetik anatomi teknik ve bilgilerinini kullanır | |||||
| 2 | Amaca yönelik malzemeyi saptar ve kullanır | |||||
| 3 | Planlar, düzlemler ve mesafeleri tanımlar | |||||
| 4 | İskelet sistemini tanır ve çalışmalarında bu bilgiyi kullanır | |||||
| 5 | Kas Sistemini tanır ve çalışmalarında bu bilgiyi kullanır | |||||
| 6 | Hareket ve form bilgisini kavrar ve desen çalışmaları ile örnekler |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Performans Görevi (Atölye) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
| 1. Final | 30 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Performans Görevi (Atölye) | 1 | 10 | 10 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 2 | 6 | 12 |
| Final | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 175 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7 | ||
| dersAKTSKredisi | 7 | ||