| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Artistik Desen II | RSM 214 | 4 | 1 + 2 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. HİLAL BALCI |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hilal BALCI |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Desen bilgisi ve yeterliliğini geliştirmek |
| Dersin İçeriği | Klasik desen bilgisini çağdaş yaklaşımlarla geliştirmek |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Açılar, hareket, form, ışık- gölge, tonal değerler vb. klasik kompozisyon bilgilerini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 2 | Çizgisel desen, tonal desen, artistik desen, konstrüktivist desen çeşitlerini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 3 | Çağdaş yaklaşımları gözlemleyerek alternatif çizim yöntemleri geliştirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 4 | Malzemelerle sanatsal düşünceyi birleştirerek bireysel anlatım elemana dönüştürür.. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 5 | Desen uygulama ve teorisi bilgisini İmgesel desene uyarlar. | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Desen tanımı , desen çeşitleri ,çizme eylemi analiz &uygulama | |
| 2 | Ödev: Seçilmiş organik bir nesnenin , ( dal parçası, bitkiler, kabuklar vb,.) f | |
| 3 | Otoportre cizim ( Ödev 2) Beş adet farklı açılardan, farklı detaylar ve malzemelerle | |
| 4 | Otoportre cizim ( Ödev 2) (Dürer, Leonardo Da Vinci) | |
| 5 | Figür - mekan ilişkisi , kompozisyon ( Rembrandt, Leonardo, Caravaggio, Dürer vb.) | |
| 6 | Figür - mekan ilişkisi ( Picasso, Matisse, Modigliani, Paul Cezanne) | |
| 7 | Canlı modelden suluboya çalışması | |
| 8 | Suluboya tekniğiyle portre | |
| 9 | Canlı modelden akrilik çalışması | |
| 10 | Akrilik tekniğiyle portre | |
| 11 | Canlı modelden 3 renk pilot kalem çalışması | |
| 12 | Hareketli kompozisyondan 3 renk eskiz çalışması | |
| 13 | Çizer malzeme ile karışık teknik | |
| 14 | Boyar malzeme ile karışık teknik |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Klasik ve çağdaş dönem desen kaynakları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Açılar, hareket, form, ışık- gölge, tonal değerler vb. klasik kompozisyon bilgilerini uygular. | |||||
| 2 | Çizgisel desen, tonal desen, artistik desen, konstrüktivist desen çeşitlerini geliştirir. | |||||
| 3 | Çağdaş yaklaşımları gözlemleyerek alternatif çizim yöntemleri geliştirir. | |||||
| 4 | Malzemelerle sanatsal düşünceyi birleştirerek bireysel anlatım elemana dönüştürür.. | |||||
| 5 | Desen uygulama ve teorisi bilgisini İmgesel desene uyarlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| 1. Performans Görevi (Atölye) | 25 |
| 2. Performans Görevi (Atölye) | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
| 1. Final | 30 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 3 | 3 | 9 |
| Toplam İş Yükü | 111 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||