| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Artistik Desen I | RSM 213 | 3 | 1 + 2 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. HİLAL BALCI |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi GÜLSEREN BUDUMLU İLDEŞ, |
| Dersin Yardımcıları | Araştırma gör. Hİlal Balcı |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Desen becerilerini, alternatif teknik ve malzemeler ile çeşitlendirerek geliştirmek. |
| Dersin İçeriği | Akademik desen bilgisini, klasik ve çağdaş yaklaşımlarla geliştirmek. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Açılar, hareket, form, ışık- gölge, tonal değerler vb. klasik kompozisyon bilgilerini uygular. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 2 | Çizgisel desen, tonal desen, artistik desen, konstrüktivist desen çeşitlerini geliştirir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 3 | Çağdaş yaklaşımları gözlemleyerek alternatif çizim yöntemleri geliştirir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 4 | Malzemelerle sanatsal düşünceyi birleştirerek bireysel anlatım elemana dönüştürür.. | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, | |
| 5 | Desen uygulama ve teorisi bilgisini İmgesel desene uyarlar. | Tartışma, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Desen tanımı , desen çeşitleri ,çizme eylemi analiz &uygulama | Tüm derslerde gerekli malzemeler: A4 Beyaz kağıtlar, 35x 50cm. Kağıt,50x70cm. 70x 100cm. Üç boy kağıt, 2B, 3B, 6B, vb.kurşun kalem , füzen vb. |
| 2 | Ödev: Seçilmiş organik bir nesnenin , ( dal parçası, bitkiler, kabuklar vb,.) farklı desen yöntemlerle çizimi (35x50cm.kağıda Üc adet ) Odev 1 | Kraft kagıt, füzen ( kagıtlar farklı boyutlarda seri çizimler için hazırlanmalıdır. |
| 3 | Otoportre cizim ( Ödev 2) Beş adet farklı açılardan, farklı detaylar ve malzemelerle | Lavi mürekkep, füzen, 6B, 5B. Kurşun kalem, 35x50cm. Kağıt Farklı boyutlar |
| 4 | Otoportre cizim ( Ödev 2) (Dürer, Leonardo Da Vinci) | Sanat Tarihinden ustaların otoportre örnekleri incelenmesi |
| 5 | Figür - mekan ilişkisi , kompozisyon ( Rembrandt, Leonardo, Caravaggio, Dürer vb.) | Klasik dönem ustalardan seçilmiş bir örnekle yorumlanmış bir figür mekan çizimi 50x70cm. |
| 6 | Figür - mekan ilişkisi ( Picasso, Matisse, Modigliani, Paul Cezanne) | Modern dönem ressamlardan bir örnekle yorumlanmış desen |
| 7 | Peysaj , doğa etüdleri ( İzlenımciler, dışavurumcular) | modern dönem peysaj örneklerinden çizim etüdleri |
| 8 | peysaj ,doğa etüdleri( Rönesans& klasik dönem ) ödev değerlendirme | Klasik dönem doğa etüdleri ödev |
| 9 | Kompozisyon, tuval resmin ön eskizleri , detayların çalışılması | Klasik dönem komposizyon analizi |
| 10 | Kompozisyon Modern dönem örnekleri inceleme | Matisse, Picasso , Cezanne da kompozisyon kübizm |
| 11 | Hareket halindeki modelden eskiz çalışması , fotğraf ın etkileri | Futurizm ,sinema ve etkileri & Desende hareket ögesi |
| 12 | kübist kompozisyon, Picasso, Brauqe, Cezanne | Kübist, fütürist kompozisyon örnekleri |
| 13 | Soyut kompozisyon, desende soyutlama | pietr Mondrian analiz ve etüd |
| 14 | Bilinçakışı tekniğiyle çizim ,Sürrealizm | Gerçeküstücü sanatın incelenişi ve Dada |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Açılar, hareket, form, ışık- gölge, tonal değerler vb. klasik kompozisyon bilgilerini uygular. | |||||
| 2 | Çizgisel desen, tonal desen, artistik desen, konstrüktivist desen çeşitlerini geliştirir. | |||||
| 3 | Çağdaş yaklaşımları gözlemleyerek alternatif çizim yöntemleri geliştirir. | |||||
| 4 | Malzemelerle sanatsal düşünceyi birleştirerek bireysel anlatım elemana dönüştürür.. | |||||
| 5 | Desen uygulama ve teorisi bilgisini İmgesel desene uyarlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 3. Ara Sınav | 25 |
| 1. Performans Görevi (Atölye) | 25 |
| 2. Performans Görevi (Atölye) | 25 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
| 1. Final | 30 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 3 | 2 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 104 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||