| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Özgün Baskı I (Gravür) | RSM 209 | 3 | 2 + 2 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | YOK |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | UĞUR ÖZDEMİR |
| Dersi Verenler | UĞUR ÖZDEMİR, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin Sanat çalışmalarını gravür tekniğine uygulayabilmelerini amaçlar. |
| Dersin İçeriği | Gravür baskının tarihçesi, sanatçı ve eserlerinin incelenmesi. İç-Dış mekândan veya objeden etüde dayalı eskiz ve tek kalıp hazırlanması, prova baskı ve seri baskı, tek kalıpla çok renk seri baskı alınması, numaraya göre sıralama. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Gravür tekniğini,kullanılan malzemeleri tanır. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
| 2 | Malzemelerin kullanım tekniklerini ve faklılıklarını ayırt eder | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
| 3 | Bir fikirden yola çıkarak ,tasarım ,eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla sanat üretimi gerçekleştirir | Anlatım, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Gravür tekniğini uygular. | Tartışma, | |
| 5 | Sanatsal problematikleri degerlendirmek,artistik bir tavır gerçekleştirir | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | Yapılan çalışmaları eleştirir. | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Gravür sanatının tarihçesi, teknik özellikleri, malzeme ve gereçlerin tanıtımı | |
| 2 | Gravür sanatının tarihçesi, teknik özellikleri, malzeme ve gereçlerin tanıtımı | |
| 3 | Baskıda kullanılacak metal levhanın temizlenmesi ve laklanması | |
| 4 | Çizgisel anlatım yoluyla tekniğe uygun tek renkli eskiz hazırlanması | |
| 5 | Eskiz çalışmalarına devam | |
| 6 | Eskiz çalışmalarının levha yüzeyine geçirilmesi ve levhaların asitli suda aşındırılması | |
| 7 | Deney baskıların alınıp sorunların giderilmesi | |
| 8 | Siyah-beyaz baskı | |
| 9 | Siyah-beyaz baskı | |
| 10 | Siyah-beyaz baskı | |
| 11 | Aquatinta yöntemiyle çalışma | |
| 12 | Siyah-beyaz baskı | |
| 13 | Siyah-beyaz baskı | |
| 14 | Baskıların numaralandırılması, imzalanması ve değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | ATAR, A., Cantürk, F., KINIKLI, O.; Sanat ve iş Teknolojisi, Esk. A.Ö.F. Yay., 1993; ASLIER, M., ETİ, E. ve IŞINGÖR, M. TSE Resim Tek. Ank. MÜ.G.S.F. yay.,1983; ASLIER, Mustafa, Grafik Sanatlar, Tarih ve Yorumlar, İst., MÜ.G.S.F. yay.,1983; A.Ö.F. Yay.,1993 Grafik des Deutschen Expressionismus, Publica,Stuttgart, 1986. Kütüphane |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Gravür tekniğini,kullanılan malzemeleri tanır. | |||||
| 2 | Malzemelerin kullanım tekniklerini ve faklılıklarını ayırt eder | |||||
| 3 | Bir fikirden yola çıkarak ,tasarım ,eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla sanat üretimi gerçekleştirir | |||||
| 4 | Gravür tekniğini uygular. | |||||
| 5 | Sanatsal problematikleri degerlendirmek,artistik bir tavır gerçekleştirir | |||||
| 6 | Yapılan çalışmaları eleştirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 10 |
| 1. Performans Görevi (Atölye) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 5 | 8 | 40 |
| Toplam İş Yükü | 143 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||