| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Figüratif Desen I | RSM 105 | 1 | 2 + 4 | 4 | 9 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Artistik Desen |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç. ONUR KARAALİOĞLU |
| Dersi Verenler | Doç. ONUR KARAALİOĞLU, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Akademik desene ilişkin kompozisyon, hareket, oran-orantı, hacim-plan, karakter, tonlama tekniklerinin kavranması. |
| Dersin İçeriği | İmgesel, natürmort ve canlı modelden çizimlerin akademik desen disiplinine uygun biçimde uygulanması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Modelden figür çizimi gerçekleştirir. | Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Kompozisyonla ilgili taslak hazırlar | Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
| 3 | Oran orantıyı kullanır | Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Çizgi değerini gösterir | Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Form ve planları uygular | Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Çizim tekniklerini kullanır | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kompozisyon | |
| 2 | Hareket ve oran-orantı uygulamaları | |
| 3 | Hacim-plan uygulamaları | |
| 4 | Perspektif uygulamaları | |
| 5 | Karakter ve doku uygulamaları | |
| 6 | Canlı modelden eskiz çalışmaları | |
| 7 | Canlı modelden karakalem desen çalışması (Kompozisyon) | |
| 8 | Canlı modelden karakalem desen çalışması (Hareket) | |
| 9 | Canlı modelden karakalem desen çalışması (Oran-Orantı) | |
| 10 | Canlı modelden karakalem desen çalışması (Hacim-Plan) | |
| 11 | Karakalem tonlama teknikleri | |
| 12 | Canlı model ve nesne çalışması | |
| 13 | Canlı model ve nesne çalışması | |
| 14 | Canlı model ve iç mekan çalışması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Modelden figür çizimi gerçekleştirir. | |||||
| 2 | Kompozisyonla ilgili taslak hazırlar | |||||
| 3 | Oran orantıyı kullanır | |||||
| 4 | Çizgi değerini gösterir | |||||
| 5 | Form ve planları uygular | |||||
| 6 | Çizim tekniklerini kullanır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Atölye) | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
| 1. Final | 30 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Ödev | 10 | 1 | 10 |
| Final | 1 | 4 | 4 |
| Performans Görevi (Atölye) | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 225 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9 | ||
| dersAKTSKredisi | 9 | ||