| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Bitirme Projesi I (Görsel İşitsel Tasarım I) | GIT 457 | 7 | 2 + 6 | 5 | 16 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BÜLENT KABAŞ | 
| Dersi Verenler | Doç.Dr. BÜLENT KABAŞ, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim | 
| Dersin Amacı | Görsel işitsel tasarım alanında derinlemesine bir anlayış kazandırmak ve bağımsız bir bitirme projesi yoluyla bu bilgiyi uygulamalarını sağlamaktır.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Öğrenciler kavram geliştirme, tasarım, üretim ve sunum süreçlerini deneyimleyerek görsel işitsel projeler üretme becerilerini geliştirir.  | 
                                
| Kalkınma Amaçları | 
|---|
                             
                             
                             
                             
                             
                     | 
                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Görsel ve işitsel unsurları analiz edebilme | ||
| 2 | Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirme | ||
| 3 | Dijital araçları etkili bir şekilde kullanma | ||
| 4 | İletişim ve sunum becerilerini geliştirme | ||
| 5 | İşbirliği ve takım çalışması becerilerini geliştirme | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Proje Konusu ve Hedeflerin Belirlenmesi | |
| 2 | Proje Konusu ve Hedeflerin Belirlenmesi | |
| 3 | Proje konusuna ilişkin literatür araştırması yapma | |
| 4 | Proje konusuna ilişkin literatür araştırması yapma | |
| 5 | Proje kapsamının netleştirilmesi ve kavram geliştirme aşamasının başlatılması | |
| 6 | Proje kapsamının netleştirilmesi ve kavram geliştirme aşamasının başlatılması | |
| 7 | Görsel ve işitsel unsurların üretimi ve projenin geliştirilmesi | |
| 8 | İlerlemeye yönelik sunumlar ve danışmanlığın takibi | |
| 9 | İlerlemeye yönelik sunumlar ve danışmanlığın takibi | |
| 10 | Üretilen görsel ve işitsel unsurların düzenlenmesi ve kurgulanması | |
| 11 | Projenin akışının oluşturulması ve bütünlüğünün sağlanması | |
| 12 | Projenin final haline getirilmesi için son düzenlemelerin yapılması | |
| 13 | Geri bildirimlerin alınması ve gerekli iyileştirmelerin yapılması | |
| 14 | Projenin sunumunun hazırlanması | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Drake, J. R. (2013). The importance of sound design and its effect on perception Scott-James, K. (2018). Sound Design for Moving Image: From Concept to Realization. Bloomsbury Publishing Kniaz, L. (2016). Creative Use of Sound in the Cinematic Adaptation of The Great Gatsby. New Horizons in English Studies, 1(1) Batten, J. P., & Smith, T. J. (2018). Looking at sound: sound design and the audiovisual influences on gaze. Seeing into screens: Eye tracking the moving image Pauleit, W., Greiner, R., & Frey, M. (2018). Audio history of film: introduction. Research in Film and History Andriano-Moore, S. (2018). The rise of the sound designer: Northern California film sound in the 1960s and 1970s. Historical Journal of Film, Radio and Television 
  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | X | |||||
| 2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | X | |||||
| 3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | X | |||||
| 4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | X | |||||
| 5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | X | |||||
| 6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | X | |||||
| 7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | X | |||||
| 8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | X | |||||
| 10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | X | |||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | X | |||||
| 12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | ||||||
| 13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | |||||
| 14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | X | |||||
| 15 | Estetik farkındalığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Görsel ve işitsel unsurları analiz edebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
| 2 | Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirme | |||||||||||||||
| 3 | Dijital araçları etkili bir şekilde kullanma | |||||||||||||||
| 4 | İletişim ve sunum becerilerini geliştirme | |||||||||||||||
| 5 | İşbirliği ve takım çalışması becerilerini geliştirme | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 40 | 
| 1. Proje / Tasarım | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Final | 50 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ödev | 1 | 50 | 50 | 
| Proje / Tasarım | 1 | 80 | 80 | 
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 | 
| Final | 1 | 135 | 135 | 
| Toplam İş Yükü | 393 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 15,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 16 | ||