| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Üç Boyutlu Tasarım ve Modelleme | GIT 301 | 5 | 2 + 2 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | BEYZANUR YILDIZ | 
| Dersi Verenler | BEYZANUR YILDIZ, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Modelleme teknikleri hakkında bilgi aktarmak, 3 boyutlu düşünce yeteceğini geliştirmek, görsel iletişim tasarımı alanında 3 boyutlu modelleme yöntemlerinin kullanımını geliştirmektir.  | 
                                
| Dersin İçeriği | 3 boyutlu düşünce mantığının anlaşılması ve geliştirilmesi, 3 boyutlu modellemenin temelleri,3 boyutlu modelleme uygulamalarının tanıtımı,buuygulamaların mantıksal yapısı ve farkları,Poligon modellemenin mantığı,Poligon modelleme uygulaması,Poligon modelleme uygulaması,Mekan,Işıklandırma,Obje malzemeleri ve uygulaması,Render; konularını içermektedir.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | 3 boyutlu düşünme ve 3 boyutlu tasarım geliştirme yetisi kazanılması | Problem Çözme, Proje, | Performans Değerlendirme, | 
| 2 | 3 boyutlu modelleme yöntemlerinin öğrenilmesi | Gösterip Yaptırma, Proje, | Performans Değerlendirme, | 
| 3 | 3 boyutlu modelleme araçlarının ve uygulamalarının kullanım bilgisinin edinilmesi | Anlatım, Proje, | Performans Değerlendirme, | 
| 4 | 3 boyutlu bir objenin ve ya karakterin modellemesini, malzeme ve renk bilgilerinin oluşturulması | ||
| 5 | 3 boyutlu bir tasarımın bilgisayar ortamında hazırlanıp sunulması | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | 3D modellemenin mantığı | |
| 2 | 3D uygulamaların tanıtımı | |
| 3 | 3D uygulamaların mantıksal yapısı ve farkı | |
| 4 | Poligon modellemenin mantığı | |
| 5 | Poligon modelleme uygulaması | |
| 6 | Poligon modelleme uygulaması | |
| 7 | 3D modelleme proje çalışması | |
| 8 | mekan | |
| 9 | ışıklandırma | |
| 10 | obje malzemeleri ve uygulaması | |
| 11 | Render | |
| 12 | 3D Modelleme Proje Çalışması | |
| 13 | 3D Modelleme Proje Çalışması | |
| 14 | 3D Modelleme Proje Çalışması | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | X | |||||
| 2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | X | |||||
| 3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | X | |||||
| 4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | X | |||||
| 5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | X | |||||
| 6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | X | |||||
| 7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | X | |||||
| 8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
| 9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | ||||||
| 10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | ||||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | ||||||
| 12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | ||||||
| 13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | ||||||
| 14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | ||||||
| 15 | Estetik farkındalığa sahip olmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 3 boyutlu düşünme ve 3 boyutlu tasarım geliştirme yetisi kazanılması | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
| 2 | 3 boyutlu modelleme yöntemlerinin öğrenilmesi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
| 3 | 3 boyutlu modelleme araçlarının ve uygulamalarının kullanım bilgisinin edinilmesi | |||||||||||||||
| 4 | 3 boyutlu bir objenin ve ya karakterin modellemesini, malzeme ve renk bilgilerinin oluşturulması | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
| 5 | 3 boyutlu bir tasarımın bilgisayar ortamında hazırlanıp sunulması | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 40 | 
| 1. Proje / Tasarım | 20 | 
| 2. Proje / Tasarım | 20 | 
| 1. Ödev | 20 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 70 | 
| 1. Final | 30 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 | 
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 | 
| Ödev | 3 | 4 | 12 | 
| Final | 1 | 4 | 4 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 | 
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||