| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Bitirme Projesi II (Fotoğraf Tasarımı II) | GIT 404 | 8 | 2 + 6 | 5 | 16 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Belgesel Fotoğraf Reklam Fotoğrafçılığı İleri Fotoğraf Teknikleri Proje Tasarımı I (Fotoğraf atölyesi I) Proje Tasarımı II (Fotoğraf Atölyesi II) 
  | 
                                
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUZAN ORHAN | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim | 
| Dersin Amacı | İlk üç yılda edinilen bilgi, beceri ve deneyimi kullanarak özgün bir tasarım projesi hazırlamak ve bir gösterimle sunmak.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Proje odaklı derste, belirlenen konuda kısa bir kavramsal metin hazırlamak, çalışmanın süreci hakkında proje dosyası oluşturmak ve projenin uygulamasını gerçekleştirmek.  | 
                                
| Kalkınma Amaçları | 
|---|
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                     | 
                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Tasarım ve estetik konularında bilgiye sahiptir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | Sözlü Sınavlar, Performans Değerlendirme, | 
| 2 | Sanat ve tasarım alanındaki yenilikleri takip eder ve projelerinde uygular. | Proje, Problem Çözme, | Performans Değerlendirme, | 
| 3 | Görsel iletişim tasarımını sosyal konulardaki farkındalık için etkili kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Benzetişim, Grupla Çalışma, | Performans Değerlendirme, | 
| 4 | Öğrendiklerini uygulamaya geçirirken çok yönlü ve disiplinlerarası yaklaşımı benimser. | Beyin Fırtınası, Proje, | Performans Değerlendirme, Portfolyo, | 
| 5 | Tasarımını uygulamaya geçirirken estetik farkındalığını belirleyici kılar. | Proje, Gösterip Yaptırma, | Performans Değerlendirme, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Ders içeriği hakkında bilgilendirme, dönemin çalışma konusunu belirleme. | |
| 2 | Proje konusu seçimi ve ön araştırma. | |
| 3 | Seçilen proje konusu hakkında proje metni ve uygulama için iş planı oluşturma. | |
| 4 | Proje üretim sürecinin başlaması. | |
| 5 | Proje üretim sürecinin ilk değerlendirmesi. | |
| 6 | Proje üretimi. | |
| 7 | Proje üretimi. | |
| 8 | Proje üretim sürecinin ikinci değerlendirmesi. | |
| 9 | Proje üretimi. | |
| 10 | Proje üretimi. | |
| 11 | Proje üretimi sürecinin tamam ve üçüncü değerlendirme. | |
| 12 | Projenin sunuma hazırlanması. | |
| 13 | Projedeki bulguların yazılması ve kısa proje metninin tamamlanması. | |
| 14 | Proje sunumu. | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Susan Sontag, Fotoğraf Üzerine, Çeviri: Reha Akçakaya, AltıKırkbeş Yayınları, İstanbul 1993 Roland Barthes, Camera Lucida, Çeviri: Reha Akçakaya, Altıkırkbeş Yayınları, İstanbul 2011 Sanat Dünyamız, Üç Aylık Kültür Sanat Dergisi, Dosya: Fotoğraf Nerede Biter, Yaz 2002, Sayı 84, YKY Ahu Antmen, 20 Yüzyıl Batı sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, İstanbul 2008 Quentin Bajac, Fotoğraftan Sonra (Analog Fotoğraftan Dijital Devrime), Çeviri:Marşo Franco, YKY, İstanbul 2011  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | X | |||||
| 2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | X | |||||
| 3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | X | |||||
| 4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | X | |||||
| 5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | X | |||||
| 6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | X | |||||
| 7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | X | |||||
| 8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | X | |||||
| 10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | X | |||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | X | |||||
| 12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | |||||
| 13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | |||||
| 14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | X | |||||
| 15 | Estetik farkındalığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tasarım ve estetik konularında bilgiye sahiptir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 
| 2 | Sanat ve tasarım alanındaki yenilikleri takip eder ve projelerinde uygular. | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| 3 | Görsel iletişim tasarımını sosyal konulardaki farkındalık için etkili kullanır. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 
| 4 | Öğrendiklerini uygulamaya geçirirken çok yönlü ve disiplinlerarası yaklaşımı benimser. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 
| 5 | Tasarımını uygulamaya geçirirken estetik farkındalığını belirleyici kılar. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Proje / Tasarım | 50 | 
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 10 | 160 | 
| Proje / Tasarım | 4 | 5 | 20 | 
| Performans Görevi (Atölye) | 2 | 20 | 40 | 
| Performans Görevi (Uygulama) | 4 | 20 | 80 | 
| Final | 1 | 8 | 8 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 20 | 80 | 
| Toplam İş Yükü | 388 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 15,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 16 | ||