| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Video Sanatı | GIT 417 | 7 | 1 + 2 | 2 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç. BURAK DELİER | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Bu derste, günümüz video uygulamalarında hareketli görüntülerin yaratım, sunum ve çözümlenme süreçleri keşfedilirken fotoğrafik görüntünün zamanla ilişkisi üzerine yeniden düşünülmesi de hedeflenmektedir  | 
                                
| Dersin İçeriği | Bu derste, video art uygulamaları tarihsel, teknik, ve teorik açıdan incelenecektir. Öğrenciler geliştirmiş oldukları projelerini gerçekleştirebilecekleri video ve ses kurgusu programlarına ilişkin temel bilgileri edinecektir.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Video art projeleri için fikirler geliştirir. | Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 2 | Fikir aşamasından gösterim aşamasına kadar kişisel bir projeyi geliştirip gerçekleştirebilir. | Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Grupla Çalışma, Anlatım, | |
| 3 | Yaratıcı çözümler üretir. | Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Hareketli görüntü teknolojileri nin tarihi ve etkilerini öğrenir. | Tartışma, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Video ve ses kurgusu programlarına ilişkin temel bilgileri edinir. | Gözlem, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş - tanımlama | |
| 2 | Video Sanatının Temelleri | |
| 3 | Erken dönem video sanatçıları | |
| 4 | Toplumsal, siyasi aktivistlerin ‘videoart’ın gelişimindeki rolü | |
| 5 | Deneysel, avangard ve yeraltı filmlerinin etkisi | |
| 6 | Deneysel müzik – video art ilişkisi | |
| 7 | Soyut video ve görüntü işleme | |
| 8 | arasınav | |
| 9 | Elektronik ortam olarak video | |
| 10 | Elektronik ortam olarak video | |
| 11 | Dijital video kurgulama ve işleme | |
| 12 | Dijital video kurgulama ve işleme | |
| 13 | Dijital video kurgulama ve işleme | |
| 14 | final sınavı Uygulama | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Doug Hall, Sally Jo Fifer, Illuminating video: an essential guide to video art, Aperture/BAYC, 1990 Catherine Elwes, Video Art, A GUided Tour, Tauris & Co Ltd, New York, 2005 Michael Rush, Vİdeo Art, Thames&Hudson, 2007 Chris Meigh-Andrews, A History of Vİdeo Art, Bloomsbury Academic, 2014  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | X | |||||
| 2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | X | |||||
| 3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | X | |||||
| 4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | X | |||||
| 5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | X | |||||
| 6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | X | |||||
| 7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | X | |||||
| 8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | X | |||||
| 10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | X | |||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | X | |||||
| 12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | |||||
| 13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | |||||
| 14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | X | |||||
| 15 | Estetik farkındalığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Video art projeleri için fikirler geliştirir. | |||||||||||||||
| 2 | Fikir aşamasından gösterim aşamasına kadar kişisel bir projeyi geliştirip gerçekleştirebilir. | |||||||||||||||
| 3 | Yaratıcı çözümler üretir. | |||||||||||||||
| 4 | Hareketli görüntü teknolojileri nin tarihi ve etkilerini öğrenir. | |||||||||||||||
| 5 | Video ve ses kurgusu programlarına ilişkin temel bilgileri edinir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 20 | 
| 1. Ara Sınav | 40 | 
| 2. Ödev | 20 | 
| 3. Ödev | 20 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Final | 50 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | 
| Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 | 
| Final | 1 | 3 | 3 | 
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 | 
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | 
| Ödev | 3 | 15 | 45 | 
| Proje / Tasarım | 1 | 30 | 30 | 
| Toplam İş Yükü | 237 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||