| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Film/Video Çözümlemeleri | GIT 362 | 6 | 1 + 2 | 2 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | yok  | 
                                
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TÜLAY ÇELİK TUNCA | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Film / video çözümlemesinde kullanılan temel kuramsal yaklaşımlarının anlatılması, kuramsal bilgilerinden hareketle öğrencilerin film çözümlemesi yapabilmeleri amaçlanmaktadır  | 
                                
| Dersin İçeriği | Bu ders film analizinde kullanılan temel kuramsal yaklaşımları ve film / video analizi uygulamalarını içerir  | 
                                
| Kalkınma Amaçları | 
|---|
                             
                             
                             
                     | 
                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Film analizinde kullanılan temel yaklaşımları öğrenir | Bireysel Çalışma, Proje, Örnek Olay, Anlatım, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 2 | Göstergebilimsel, ideolojik, auteur, feminist, psikanalitik, felsefi eleştiri yöntemlerini öğrenir | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Proje, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Öz Değerlendirme, | 
| 3 | Filmi görsel-işitsel denemelerle yaratıcı biçimde inceler | Anlatım, Bireysel Çalışma, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş, seyirci-film ilişkisinin tartışılması, film kültürü geleneği içinde eleştirinin konumu, yeni çözümleme yöntemi olarak görsel işitsel denemeler | |
| 2 | Sinemada gerçeklik arayışı: Bazin, Kracauer, örnek Film Analizi | |
| 3 | Auteur Kuram ve Autuer Eleştiri: Ingmar Bergman Sineması örneği | |
| 4 | Yapısal eleştiri, Göstergebilimsel yaklaşım, göstergebilimin temel kavramları, örnek film çözümlemesi | |
| 5 | Tür filmi eleştirisi ve tür filmlerinin genel özellikleri, Hollywood ve anlatı kalıpları, örnek film analizi | |
| 6 | Tür filmi eleştirisi ve tür filmlerinin genel özellikleri, Hollywood ve anlatı kalıpları, örnek film analizi | |
| 7 | İdeolojik yaklaşım, üretim ve dağıtım süreçleri perspektifinde film eleştirisi, örnek film çözümlemesi | |
| 8 | Auteur'ün ölümünden sonra film çözümlemeleri, Post yapısalcı yaklaşım, Foucault ve Barthes'ı anlamak, söylem analizi, örnek film çözümlemesi | |
| 9 | Feminist yaklaşım: örnek film analizi | |
| 10 | Filme psikanalitik yaklaşım: Jungçu eleştiri, örnek film analizi | |
| 11 | Filme psikanalitik yaklaşım: Lacan ve Sinema, örnek film çözümlemesi | |
| 12 | Film Felsefesinin Olanakları, Deleuze / örnek film analizi | |
| 13 | Film Felsefesinin Olanakları, Ranciere /örnek film analizi | |
| 14 | Film eleştirisinde farklı yaklaşımların kesişmesi ve tartışmalar: örnek film analizi | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Corrigan, Timothy (2008). Film Eleştirisi El Kitabı (çev. Ahmet Gürata), Ankara: Dipnot Yayınları. Deleuze, Hareket-İmge Deleuze, Zaman-İmge Serdar Öztürk, Film Yapımı Felsefe  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | X | |||||
| 2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | X | |||||
| 3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | X | |||||
| 4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | X | |||||
| 5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | X | |||||
| 6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | X | |||||
| 7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | X | |||||
| 8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | X | |||||
| 10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | X | |||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | X | |||||
| 12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | |||||
| 13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | |||||
| 14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | X | |||||
| 15 | Estetik farkındalığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Film analizinde kullanılan temel yaklaşımları öğrenir | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 
| 2 | Göstergebilimsel, ideolojik, auteur, feminist, psikanalitik, felsefi eleştiri yöntemlerini öğrenir | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 5 | 3 | 5 | 2 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 
| 3 | Filmi görsel-işitsel denemelerle yaratıcı biçimde inceler | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 5 | 4 | 5 | 1 | 1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 60 | 
| 1. Ödev | 20 | 
| 2. Ödev | 10 | 
| 3. Ödev | 10 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Final | 50 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Ödev | 2 | 10 | 20 | 
| Final | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||