| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| İletişim Psikolojisi | GIT 328 | 6 | 1 + 2 | 2 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Bu ders, psikolojinin iletişim sürecindeki rolünü ortaya koymayı amaçlar.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Bu ders, psikoloji sahasındaki gelişmeleri ve bu gelişmelerin iletişim disiplini üzerindeki etkilerini kapsamaktadır.  | 
                                
| Kalkınma Amaçları | 
|---|
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                     | 
                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | İletişim ve psikoloji disiplini arasındaki bağlantıyı kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | İnsan duygu, düşünce ve davranışlarına etki eden faktörleri anlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | İletişim psikolojisi ile ilgili kuramsal bakış açılarını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Psikolojinin iletişim sürecindeki rolünü analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
| 5 | Psikolojinin iletişim sürecindeki rolünü örneklerler açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtılması | |
| 2 | İletişim psikolojisi kavramının açıklanması | |
| 3 | Charles Darwin ve insan davranışları | |
| 4 | Sigmund Freud ve bilinçaltı | |
| 5 | Gustave Le Bon ve kitleler psikolojisi | |
| 6 | Edward Bernays ve rıza mühendisliği | |
| 7 | Propaganda ve ikna | |
| 8 | Philip Zimbardo ve Stanley Milgram deneyleri | |
| 9 | Frans de Waal ve empati | |
| 10 | Geoffrey Miller ve tüketimin evrimi | |
| 11 | Duygusal kapitalizm | |
| 12 | Davranışsal ekonomi | |
| 13 | Nörobilim ve psikoloji | |
| 14 | Genel Değerlendirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Bernays, Edward (1947). The Engineering of Consent. Annals of the American Academy of Political and Social Science 250 , 1, s. 113-120. https://doi.org/10.1177%2F000271624725000116 Darwin, Charles. Türlerin Kökeni. Öner Ünalan (çev.). Ankara: Onur Yayınları. De Waal, Frans. (2014). Empati Çağı: Daha Anlayışlı Bir Toplum için Doğadan Dersler. İstanbul: Akılçelen Kitaplar. De Vos, Rich. (1996). Şefkatli Kapitalizm. A. Aktegin Sal (çev.). İstanbul: Sistem Yayıncılık. Freud, Sigmund. (2018). Bilinçaltı. İstanbul: Dorlion Yayınları. Illouz, Eva. (2011). Soğuk Yakınlıklar: Duygusal Kapitalizmin Şekillenmesi. Ö. Çağlar Aksoy (çev.). İstanbul: İletişim Yayınları. Le Bon, Gustave. (1997). Kitleler Psikolojisi. İstanbul: Hayat Yayıncılık. Lupton, Deborah. (2002). Duygusal Yaşantı: Sosyo-Kültürel Bir İnceleme. Cemal, M. (çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Mestroviç, Stjepan. G. (1999). Duyguötesi Toplum. Yılmaz, A. (çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Miller, Geoffrey. (2009). Tüketimin Evrimi. Gülçin Vardar (çev.). İstanbul: Alfa Bilim. Renvoise, Patrick. (2016). Nöro Marketing. İstanbul: Mediacat Yayınları. Zimbardo, Philip. (2015). Şeytan Etkisi. Canan Coşkun (çev.). İstanbul: Say Yayınları.  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | X | |||||
| 2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | X | |||||
| 3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | ||||||
| 4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | X | |||||
| 5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | X | |||||
| 6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | X | |||||
| 7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | X | |||||
| 8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | X | |||||
| 10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | ||||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | ||||||
| 12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | ||||||
| 13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | |||||
| 14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | X | |||||
| 15 | Estetik farkındalığa sahip olmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İletişim ve psikoloji disiplini arasındaki bağlantıyı kavrar. | |||||||||||||||
| 2 | İnsan duygu, düşünce ve davranışlarına etki eden faktörleri anlar. | |||||||||||||||
| 3 | İletişim psikolojisi ile ilgili kuramsal bakış açılarını tartışır. | |||||||||||||||
| 4 | Psikolojinin iletişim sürecindeki rolünü analiz eder. | |||||||||||||||
| 5 | Psikolojinin iletişim sürecindeki rolünü örneklerler açıklar. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 100 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Final | 50 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 | 
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 | 
| Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 | 
| Ödev | 1 | 12 | 12 | 
| Final | 1 | 12 | 12 | 
| Toplam İş Yükü | 132 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||