| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Proje Tasarımı II (Fotoğraf Atölyesi II) | GIT 306 | 6 | 3 + 2 | 4 | 9 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | MERVE BOZKURT CİNCİ | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim | 
| Dersin Amacı | Tasarım öğrencisine, seçimini yaptığı bir temayı belirli bir fotoğraf tekniği veya stilini kullanarak ifade edebilme yetisini kazandırmak.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Fotoğrafik görüntüleme aracının iletişim, belgesel ve tanıtım amaçlı kullanımına yönelik atölye çalışması yapmak.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Belirli bir tema hakkında fotoğraf projesi yapmak için gerekli ön araştırmaları yapar. | Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, | 
| 2 | Çalışacağı konu ile ilgili örnek çalışmaları inceleyerek deneyimlerden yararlanmayı bilir. | Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gözlem, | Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, | 
| 3 | Stüdyo içi ve stüdyo dışı çekimlerde kullanacağı tekniği bilinçli seçer. | Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gözlem, | Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, | 
| 4 | Çalışacağı konuyu zaman-mekan açısından sınırlandırır ve daha verimli olur. | Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gözlem, | Eşleştirme Testler, | 
| 5 | Seçtiği konunun diğer disiplinlerdeki ele aılnışını inceleyerek üretim sürecini zenginleştirir. | Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gözlem, | Eşleştirme Testler, | 
| 6 | Fotoğraf projesini, afişi, katalogu ve broşürü de tasarlayarak bitirir ve sergilenecek hale getirir. | Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gözlem, | Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, | 
| 7 | Gerçek veya kurgu bir temayı fotoğraf aracını kullanarak görsel olarak projelendirebilir ve sunabilir. | Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gözlem, | Eşleştirme Testler, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Fotoğraf projesi yapımı ve aşamalarıyla ilgili genel bilgilendirme. | Chris George, A’dan Z’ye Dijital Fotoğrafçılık | 
| 2 | Fotoğraf projesi alanı ve tema seçimi (belgesel, reklam, moda, deneysel vb. gibi alanlardan) | Değerlendirme | 
| 3 | Proje konularına göre teknik ekipmanların tespit edilmesi | Değerlendirme | 
| 4 | Seçilen proje konusu hakkında teorik araştırma yapılması ve önemli uygulayıcılarından örnekler incelenmesi | Araştırma | 
| 5 | Proje çekimi | Uygulama | 
| 6 | Proje çekimi | Uygulama | 
| 7 | Yapılan çekimlerin/işlerin değerlendirilmesi | Değerlendirme | 
| 8 | Proje çekimi | Uygulama | 
| 9 | Proje çekimi | Uygulama | 
| 10 | Proje çekimi | Uygulama | 
| 11 | Proje metninin yazımı, sergi afişinin hazırlanması ve proje çekimi | Uygulama | 
| 12 | Çekimlerin/işlerin seçilmesi, ilk başta belirlenen proje hedeflerine uygunluğunun denetlenmesi. | Değerlendirme | 
| 13 | Çekimlerin dijital işlemden geçirilmesi, sunum seçimine göre sergileme adedi, boyut, çerçeve vb. gibi unsurların belirlenmesi | Baskı | 
| 14 | Proje teslimi ve sergi. | Sergi Planlama | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | -Levend Kılıç, Görüntü Estetiği, İstanbul 2003, İnkılap Kitabevi -Mary Warner Marien, Fotoğrafçılığı Değiştiren 100 Fikir, Çeviri: Göksu Şimşek, İstanbul 2015, Literatür Yayınları  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | X | |||||
| 2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | X | |||||
| 3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | X | |||||
| 4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | X | |||||
| 5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | X | |||||
| 6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | X | |||||
| 7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | X | |||||
| 8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | X | |||||
| 10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | X | |||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | X | |||||
| 12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | |||||
| 13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | |||||
| 14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | X | |||||
| 15 | Estetik farkındalığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Belirli bir tema hakkında fotoğraf projesi yapmak için gerekli ön araştırmaları yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
| 2 | Çalışacağı konu ile ilgili örnek çalışmaları inceleyerek deneyimlerden yararlanmayı bilir. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
| 3 | Stüdyo içi ve stüdyo dışı çekimlerde kullanacağı tekniği bilinçli seçer. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
| 4 | Çalışacağı konuyu zaman-mekan açısından sınırlandırır ve daha verimli olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
| 5 | Seçtiği konunun diğer disiplinlerdeki ele aılnışını inceleyerek üretim sürecini zenginleştirir. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
| 6 | Fotoğraf projesini, afişi, katalogu ve broşürü de tasarlayarak bitirir ve sergilenecek hale getirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
| 7 | Gerçek veya kurgu bir temayı fotoğraf aracını kullanarak görsel olarak projelendirebilir ve sunabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 30 | 
| 1. Performans Görevi (Atölye) | 30 | 
| Toplam | 60 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 | 
| Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 | 
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 | 
| Performans Görevi (Atölye) | 1 | 5 | 5 | 
| Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 1 | 5 | 5 | 
| Final | 1 | 3 | 3 | 
| Toplam İş Yükü | 225 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9 | ||
| dersAKTSKredisi | 9 | ||