| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Proje Tasarımı II (Deneysel Tasarım Atölyesi II) | GIT 314 | 6 | 3 + 2 | 4 | 9 |
| Ön Koşul Dersleri | Proje Tasarımı I |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. SEVTAP SARICA |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Farklı teknik ve yaklaşımlarla özgün bir tasarım dili kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Yaratıcı projeler aracılığıyla; deneysel malzeme kullanımı ve özgün tasarım yaklaşımını geliştirme, uygulama, sunma becerisi edindirmek. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Üzerine tasarım inşa edilebilecek özgün düşünce üretmek. | Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Özgün düşünceye dayalı bir tasarım projesini geliştirebilmek ve planlamak. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
| 3 | Bir tasarım projesinde farklı yöntem ve malzeme kullanma becerisi edinmek. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, Gözlem, | Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
| 4 | Bir projenin tasarlanmış tüm parçalarını nitelikli biçimde uygulamak. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, Çoktan Seçmeli Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Tasarlanmış bir projenin üretim aşamasını doğru aktarma ve savunabilme becerisini kazanmak. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | Eşleştirme Testler, Çoktan Seçmeli Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 6 | Tasarım üretiminde özgün kişisel anlatım tarzı edinmek. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, Çoktan Seçmeli Testler, |
| 7 | Kazanılmış bilgi ve becerilerin özgün çalışmalara aktarılmasını geliştirerek sürdürmek. | Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Eşleştirme Testler, Çoktan Seçmeli Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin içeriğine ilişkin anlatım ve bilgilendirme çalışması | |
| 2 | Malzemelerin, yaratıcı tekniklerin, stil ve çözümlerin araştırılması ve belirlenmesi | |
| 3 | Proje I | |
| 4 | Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi | |
| 5 | Proje teslimi ve değerlendirme | |
| 6 | Proje II | |
| 7 | Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi | |
| 8 | Proje teslimi ve değerlendirme | |
| 9 | Proje III | |
| 10 | Projenin geliştirilmesi ve planlanması | |
| 11 | Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi | |
| 12 | Proje uygulalamları | |
| 13 | Proje teslimi ve değerlendirme | |
| 14 | Portfolyo kritik ve değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | X | |||||
| 2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | X | |||||
| 3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | X | |||||
| 4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | X | |||||
| 5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | X | |||||
| 6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | X | |||||
| 7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | X | |||||
| 8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | X | |||||
| 10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | X | |||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | X | |||||
| 12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | |||||
| 13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | |||||
| 14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | X | |||||
| 15 | Estetik farkındalığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Üzerine tasarım inşa edilebilecek özgün düşünce üretmek. | |||||||||||||||
| 2 | Özgün düşünceye dayalı bir tasarım projesini geliştirebilmek ve planlamak. | |||||||||||||||
| 3 | Bir tasarım projesinde farklı yöntem ve malzeme kullanma becerisi edinmek. | |||||||||||||||
| 4 | Bir projenin tasarlanmış tüm parçalarını nitelikli biçimde uygulamak. | |||||||||||||||
| 5 | Tasarlanmış bir projenin üretim aşamasını doğru aktarma ve savunabilme becerisini kazanmak. | |||||||||||||||
| 6 | Tasarım üretiminde özgün kişisel anlatım tarzı edinmek. | |||||||||||||||
| 7 | Kazanılmış bilgi ve becerilerin özgün çalışmalara aktarılmasını geliştirerek sürdürmek. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 50 |
| 2. Kısa Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 8 | 128 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Proje / Tasarım | 2 | 4 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 214 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 9 | ||