| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Proje Tasarımı II (Reklam Tasarımı Atölyesi II) | GIT 342 | 6 | 3 + 2 | 4 | 9 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇİĞDEM BAŞARAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin farklı konularda çeşitli mecralar kullanarak yaratıcı metin, görsel ve strateji oluşturabilmeleri amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Farklı projelerde reklam ortam ve tekniklerinin kullanımı, farklı hedef kitlelelere uygun çözüm üretebilme, problemi tanımlayabilme ve yaratıcı çözümler üretme, planlanan yaratıcı çalışmanın sunumu
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Farklı problemleri yaratıcı yaklaşımla çözebilir | Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 2 | Reklam ortam ve araçlarına uygun tasarım yapabilir | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Planladığı yaratıcı fikri uygulanabilir hale getirebilir | Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin içeriğinin sunulması | |
| 2 | Birinci projenin verilmesi | |
| 3 | Birinci proje ile ilgili önerilerin tartışılması | |
| 4 | Birinci proje ile ilgili geliştirilen önerilerin teslimi | |
| 5 | Birinci proje ile ilgili geliştirilen önerilerin uygulanması | |
| 6 | Birinci projenin teslimi ve ikinci projenin verilmesi | |
| 7 | İkinci proje ile ilgili önerilerin tartışılması | |
| 8 | İkinci proje ile ilgili geliştirilen önerilerin teslimi | |
| 9 | İkinci proje ile ilgili geliştirilen önerilerin uygulanması | |
| 10 | İkinci projenin teslimi ve final projenin verilmesi | |
| 11 | Final projesi ile ilgili önerilerin tartışılması | |
| 12 | Final projesi ile ilgili geliştirilen önerilerin teslimi | |
| 13 | Final projesi ile ilgili geliştirilen önerilerin uygulanması | |
| 14 | Final projesinin teslimi ve sunumu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | X | |||||
| 2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | X | |||||
| 3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | X | |||||
| 4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | X | |||||
| 5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | X | |||||
| 6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | X | |||||
| 7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | X | |||||
| 8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | X | |||||
| 10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | X | |||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | ||||||
| 12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | |||||
| 13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | |||||
| 14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | X | |||||
| 15 | Estetik farkındalığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Farklı problemleri yaratıcı yaklaşımla çözebilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
| 2 | Reklam ortam ve araçlarına uygun tasarım yapabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
| 3 | Planladığı yaratıcı fikri uygulanabilir hale getirebilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 25 |
| 2. Ödev | 25 |
| 3. Ödev | 25 |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ödev | 1 | 25 | 25 |
| Proje / Tasarım | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 214 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 9 | ||