| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Tasarım Odaklı Düşünme | GIT 331 | 5 | 1 + 2 | 2 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. SEVTAP SARICA | 
| Dersi Verenler | NİHAN ASLAN BERK, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Tasarım odaklı düşünme yöntem ve araçlarını öğretmek, sürdürülebilirlik kapsamında güncel tasarım anlayışına uyum sağlamak.  | 
                                
| Dersin İçeriği | İş modeli, müşteri iç görüleri,empati haritası, görsel düşünme, farklı teknikler ve uygulama çalışmaları, tasarımda sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir tasarım örnekleri.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Tasarım sorunlarını tespit edebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
| 2 | Çözüm üretmek için kullanılacak yöntemleri kullanabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 3 | Üretilen çözümleri uygulayabilir | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Tasarıma giriş, tasarım odaklı düşünmenin genel çerçevesinin çizilmesi. | |
| 2 | Tasarım odaklı düşünmenin önemi | |
| 3 | Tasarım odaklı düşünmenin çevresel etkileri | |
| 4 | Sürdürülebilir tasarım kapsamı ve tasarım öğeleri | |
| 5 | Sürdürülebilir tasarımda uluslararası protokoller ve anlaşmalar | |
| 6 | Sürdürülebilir materyallerin tanıtılması | |
| 7 | Vize (2. Not) | |
| 8 | Sürdürülebilir tasarım örneklerinin incelenmesi | |
| 9 | Sürdürülebilir tasarım örneklerinin incelenmesi | |
| 10 | Sürdürülebilir tasarımın alt metinlerinin oluşturulması | |
| 11 | Sürdürülebilir tasarım eskizlerinin oluşturulması | |
| 12 | Eskizlerin notlandırılması (3. Not) | |
| 13 | Sürdürülebilir tasarımların tamamlanması | |
| 14 | Tamamlanan tasarımların değerlendirilmesi(4. Not) | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | İş Modeli Üretimi,Alexander Osterwalder,2010 Dahilerin Oynadığı Pyunlar, Michael Michalko,2016 Yaratıcılık Kuralları Boşverin, John Hogarty,2015  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek. | X | |||||
| 2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlamak | X | |||||
| 3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamak. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulamak. | X | |||||
| 4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirmek. | X | |||||
| 5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. | X | |||||
| 6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşmak. | X | |||||
| 7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak | X | |||||
| 8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 9 | Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olmak | X | |||||
| 10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olmak. | X | |||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izlemek | ||||||
| 12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | |||||
| 13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | |||||
| 14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürmek. | X | |||||
| 15 | Estetik farkındalığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tasarım sorunlarını tespit edebilir | |||||||||||||||
| 2 | Çözüm üretmek için kullanılacak yöntemleri kullanabilir | |||||||||||||||
| 3 | Üretilen çözümleri uygulayabilir | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Kısa Sınav | 40 | 
| 1. Ara Sınav | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Final | 60 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 | 
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 | 
| Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 | 
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 25 | 25 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 134 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||