| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Endüstriyel Tasarım Tarihi | SAU 252 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUSTAFA ERDEN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | Endüstriyel Tasarımın tarihsel sürecinin günümüz tasarım dünyasına nasıl bir zemin oluşturduğunu ve geliştiğini öğrenmek, dünyaca ünlü tasarım firmalarını ve tasarımcılarını tanımak. |
| Dersin İçeriği | İnsan gücüne dayalı geleneksel üretim dönemi, Sanayi devrimi ve beraberinde gelen düşünce ve sanat akımları incelemek, dünyaca ünlü firmaları ve tasarımcıları tanımak bu dersin içeriğini oluşturur. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tarihsel süreç içerisinde Endüstriyel Tasarım ile ilgili çeşitli sanat akımlarını ve düşünce sistemlerini öğrenir. | Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
| 2 | Geleneksel üretim sistemlerini öğrenir. | Anlatım, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Endüstriyel Tasarım tarihine büyük katkıları olmuş firma ve tasarımcıları bilir. | Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
| 4 | Endüstriyel tasarımın bugünkü geldiği noktada geçmiş ile ilgili ilişkisini kurabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Dünya tasarım tarihindeki önemli gelişmeleri takip eder. | Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 6 | Ülkeler arasındaki kültürler farklılıklarının tasarım dünyasında ki etkilerini karşılaştırabilir. | Anlatım, Eğitsel Oyun, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tasarım tarihine genel bir bakış. | |
| 2 | Tasarım tarihine genel bir bakış. | |
| 3 | İnsan gücüne dayalı geleneksel üretim dönemi. | |
| 4 | İnsan gücüne dayalı geleneksel üretim dönemi. | |
| 5 | Makine gücü ile üretime geçiş (sanayi devrimi). | |
| 6 | Makine gücü ile üretime geçiş (sanayi devrimi). | |
| 7 | Art and Craft, Art Nouveau, De stijl. | |
| 8 | Bauhaus ve sonrası, tasarım ve malzemedeki gelişmeler. | |
| 9 | Bauhaus ve sonrası, tasarım ve malzemedeki gelişmeler. | |
| 10 | Bauhaus dönemi tasarımcıları. | |
| 11 | Endüstriyel tasarımda otomobil kavramı ve süreci. | |
| 12 | II. dünya savaşı sonrasında Amerika ve Avrupada Tasarım | |
| 13 | Çağdaş tasarım ekipleri, (Villeroy Boch, Alessi, Hakusan, Rosenthal). | |
| 14 | Çağdaş tasrımcılar, (Philippe Starck, Timo Sarponeva, Alver Alto Karim Rashit, Olejansen). |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Mimar Sinan Üniversitesi Tasarım Tarihi eğitim notları. |
| Ders Kaynakları | Küçükerman Önder, Endüstri için ürün tasarımında yaratıcılık, İstanbul 1996, Yapı Endüstri Merkezi yayınları. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
| 2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | ||||||
| 3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
| 4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | ||||||
| 5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
| 6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | X | |||||
| 7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
| 8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
| 10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tarihsel süreç içerisinde Endüstriyel Tasarım ile ilgili çeşitli sanat akımlarını ve düşünce sistemlerini öğrenir. | 4 | |||||||||
| 2 | Geleneksel üretim sistemlerini öğrenir. | 3 | |||||||||
| 3 | Endüstriyel Tasarım tarihine büyük katkıları olmuş firma ve tasarımcıları bilir. | 1 | |||||||||
| 4 | Endüstriyel tasarımın bugünkü geldiği noktada geçmiş ile ilgili ilişkisini kurabilir. | 4 | 1 | ||||||||
| 5 | Dünya tasarım tarihindeki önemli gelişmeleri takip eder. | 4 | 3 | ||||||||
| 6 | Ülkeler arasındaki kültürler farklılıklarının tasarım dünyasında ki etkilerini karşılaştırabilir. | 1 | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 2 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 56 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||