| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Fotoğraf Projesi II | GIT 536 | 0 | 1 + 2 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Çağdaş Fotoğraf ve Tasarım Fotoğraf Projesi I |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUZAN ORHAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Fotoğrafın, belge, iletişim ve sanat temelli yapısını, görsel iletişim tasarımı alanında etkili bir şekilde kullanabilme becerisini geliştirmek. |
| Dersin İçeriği | Tasarım fotoğrafçılığı alanında bir uygulama gerçekleştirmek. Reklam, still life, portre veya makro tekniği ile çekilmiş fotoğraflara dijital manipülasyon uygulayıp dönüştürerek çarpıcı sonuçlar elde etme becerisi kazandırmak. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Fotoğrafın tasarım yönünü fark eder. | Gezi / Gözlem, Gözlem, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
| 2 | Tanıtım ve tasarım alanında fotoğrafı etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | Gösterip Yaptırma, Tartışma, Rol Oynama, Gözlem, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Seçilen bir tanıtım kampanyasında fotoğrafı etkili bir şekilde kullanabilir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Seçilen tanıtım kampanyasında hangi ekipmanı kullanacağını bilir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Seçilen konuda gerçekleştirdiği fotoğraf projesini tamamlar ve dijital platformlarda etkili bir şekilde dolaşıma sokabilir. | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, Gözlem, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders içeriği hakkında bilgilendirme, dönemin çalışma konusunu belirleme. | Mark Durden, Fotoğraf Bugün |
| 2 | Proje teknik ve temasının seçimi ve konu hakkında araştırma yapılacak kaynakların belirlenmesi. | Osman Ürper, Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı |
| 3 | Proje için ekipman seçimi. | Osman Ürper, Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı |
| 4 | Proje çekimi. | Çekim |
| 5 | Proje çekimi. | Çekim |
| 6 | Proje çekimi. | Çekim |
| 7 | Çekimlerin değerlendirilmesi ve ilk notların verilmesi. | Değerlendirme |
| 8 | Proje çekimi. | Çekim |
| 9 | Proje çekimi. | Çekim |
| 10 | Proje çekimi. | Çekim |
| 11 | Fotoğrafların seçilmesi ve işlenmesi. | Photoshop |
| 12 | Proje fotoğraflarıyla dijital katalog tasarımı. | InDesign |
| 13 | Fotoğrafların değerlendirilmesi ve ikinci notların verilmesi. | Değerlendirme |
| 14 | Fotoğraf projesinin web ortamında yayınlanması ve sunumu. | Sunuş |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1-Osman Ürper, Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı, Say Yayınları, 2012 2- Mary Warner Marien, Fotoğrafçılığı Değiştiren 100 Fikir, Literatür Yayıncılık, 2015 3- Mark Durden, Fotoğraf Bugün, Akbank Sanat, 2015. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Görsel İletişim Tasarımı alanında araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanır. | X | |||||
| 2 | Sanat ve anlam ilişkisini sorgulayıp, sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirerek çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanır. | X | |||||
| 3 | Değişen iletişim teknolojilerinin yarattığı toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik dönüşümlerinin farkına varıp iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl dönüştürdüğünü kavrar. | X | |||||
| 4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında özgün bir proje (film, video, animasyon, grafik ve fotoğraf) tasarlanmasını ve üretilmesini öğrenip, bu tasarım projesini gerçekleştirme ve sunabilme ön yetisi kazanır. | X | |||||
| 5 | Görsel İletişim Tasarımı alanında yeniliklere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Görsel İletişim Tasarımı alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
| 7 | Tarihsel gelişimi bağlamında imgenin işlev ve niteliğini öğrenip görmenin zihinsel ve bilişsel bir etkinlik olduğunu kavrar. | X | |||||
| 8 | Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlayarak görsel iletişim tekniklerini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Fotoğrafın tasarım yönünü fark eder. | ||||||||
| 2 | Tanıtım ve tasarım alanında fotoğrafı etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | ||||||||
| 3 | Seçilen bir tanıtım kampanyasında fotoğrafı etkili bir şekilde kullanabilir. | ||||||||
| 4 | Seçilen tanıtım kampanyasında hangi ekipmanı kullanacağını bilir. | ||||||||
| 5 | Seçilen konuda gerçekleştirdiği fotoğraf projesini tamamlar ve dijital platformlarda etkili bir şekilde dolaşıma sokabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 50 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 40 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 6 | 3 | 18 |
| Proje / Tasarım | 2 | 6 | 12 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Performans Görevi (Atölye) | 16 | 5 | 80 |
| Toplam İş Yükü | 161 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||