| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Görsel-İşitsel Tasarım | GIT 517 | 2 | 1 + 2 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BÜLENT KABAŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sesin, kayıt altına alınmasıyla birlikte kitle kültürünün bir parçası haline gelişi ve çeşitli mecralarda kültürel ürünlerin üretilmesi bağlamında nasıl kullanıldığı ortaya konulurken, günümüz dijital ses tasarımı uygulamalarının tanıtılması ve öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Sesin, kayıt altına alınmasıyla birlikte kitle kültürünün bir parçası haline gelişi ve çeşitli mecralarda kültürel ürünlerin üretilmesi bağlamında nasıl kullanıldığı ortaya konulurken, günümüz dijital ses tasarımı uygulamalarının tanıtılması ve öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sesin medya dili açısından çeşitli mecralar bağlamındaki rolünü öğrenecek. | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 2 | Ses teknolojisinin gelişim çizgisini takip edecek. | Bireysel Çalışma, | |
| 3 | Dijital ses tekniklerinin farklı kullanım özelliklerini karşılaştırabilecek. | Bireysel Çalışma, | |
| 4 | Çeşitli dijital ses tasarımı tekniklerini kullanmayı öğrenecek. | Grupla Çalışma, | |
| 5 | Kullanmayı öğrendiği tekniklerle medya ürünleri üretebilecek | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sesi kaydetme ve kültürel bir ürün olarak ses | |
| 2 | Sessiz sinema ve dil özellikleri | |
| 3 | Sessiz sinema ve dil özellikleri | |
| 4 | Radyo dili, ses tasarımı ve müzik | |
| 5 | Televizyon dili ve ses tasarımı | |
| 6 | Interaktif medyada ses tasarımı | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Ses tasarım teknikleri ve özellikleri | |
| 9 | Dijital ses tasarımı uygulamaları | |
| 10 | Dijital ses tasarımı uygulamaları | |
| 11 | Dijital ses tasarımı uygulamaları | |
| 12 | Dijital ses tasarımı uygulamaları | |
| 13 | Genel Değerlendirme | |
| 14 | Final sınavı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Cancellaro, Joseph. Exploring Sound Design For Interactive Media. Thomson Delmar Learning, 2006 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Görsel İletişim Tasarımı alanında araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanır. | X | |||||
| 2 | Sanat ve anlam ilişkisini sorgulayıp, sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirerek çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanır. | X | |||||
| 3 | Değişen iletişim teknolojilerinin yarattığı toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik dönüşümlerinin farkına varıp iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl dönüştürdüğünü kavrar. | X | |||||
| 4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında özgün bir proje (film, video, animasyon, grafik ve fotoğraf) tasarlanmasını ve üretilmesini öğrenip, bu tasarım projesini gerçekleştirme ve sunabilme ön yetisi kazanır. | X | |||||
| 5 | Görsel İletişim Tasarımı alanında yeniliklere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Görsel İletişim Tasarımı alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
| 7 | Tarihsel gelişimi bağlamında imgenin işlev ve niteliğini öğrenip görmenin zihinsel ve bilişsel bir etkinlik olduğunu kavrar. | X | |||||
| 8 | Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlayarak görsel iletişim tekniklerini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sesin medya dili açısından çeşitli mecralar bağlamındaki rolünü öğrenecek. | ||||||||
| 2 | Ses teknolojisinin gelişim çizgisini takip edecek. | ||||||||
| 3 | Dijital ses tekniklerinin farklı kullanım özelliklerini karşılaştırabilecek. | ||||||||
| 4 | Çeşitli dijital ses tasarımı tekniklerini kullanmayı öğrenecek. | ||||||||
| 5 | Kullanmayı öğrendiği tekniklerle medya ürünleri üretebilecek |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Kısa Sınav | 1 | 16 | 16 |
| Ödev | 1 | 16 | 16 |
| Proje / Tasarım | 1 | 14 | 14 |
| Final | 1 | 16 | 16 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 36 | 36 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 293 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||