| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | GIT 590 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği | Belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmek için gereken literatür tarama, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini içermektedir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin temel kavramları açıklar. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | |
| 2 | Bir araştırmayı planlar. | Gösterip Yaptırma, Gözlem, | |
| 3 | Araştırma konusuna uygun amaç, önem, varsayım, sınırlılık ve tanım yazar. | Gösterip Yaptırma, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Bilimsel kurallara uygun rapor hazırlar. | Gösterip Yaptırma, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Araştırma raporunun yazımında dikkat edilmesi gereken kuralları sıralar. | Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırmanın özellikleri | 2 numaralı kaynaktan "Bölüm 1" başlığı altında yer alan 3 ile 22. sayfalar arasındaki konular anlatılır. |
| 2 | Bilimsel araştırmanın özellikleri | 2 numaralı kaynaktan "Araştırma Eğitimi" başlıklı bölüm (45-52 arası) derste tartışılmak üzere okunur. |
| 3 | Bilimsel tutum ve davranışlar | 2 numaralı kaynaktan "Araştırma Eğitimi" başlıklı bölüm (45-52 arası) derste tartışılmak üzere okunur. |
| 4 | Bir araştırmanın planlanması | 1 numaralı kaynaktan "İçerik ve Biçim" başlığı altında yer alan 15 ile 46. sayfalar arası okunur. |
| 5 | Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili temel kavramlar | 1 numaralı kaynaktan 1 ile 14. sayfalar arasındaki kavramlar anlatılır. |
| 6 | Problemin saptanması | 2 numaralı kaynaktan "Problem" başlığı altındaki 53 ile 65. sayfalar arasındaki bölümler okunur ve bir problem cümlesi yazılır. |
| 7 | Araştırmanın konusu, amacı ve önemi | 2 numaralı kaynaktan 67 ile 71. sayfalar arasıbaşlıkları okunur ve bir konu etrafında amaç cümlesi yazılır.ndaki "Amaç" ve "Önem" |
| 8 | Varsayım ve hipotez | 2 numaralı kaynaktan 71 ile 73. sayfalar arası okunur ve varsayım ile hipotez arasındaki fark tartışılır. |
| 9 | Tanım ve sınırlılıklar | 2 numaralı kaynaktan 73 ile 75. sayfalar arası okunur. |
| 10 | Araştırmanın literatür taraması ve kaynak kullanımı | 1 numaralı kaynaktan "Kaynak Gösterme" başlığı altındaki 53 ile 56. sayfalar arası okunur ve derste örnekler verilir. |
| 11 | Araştırmanın literatür taraması ve kaynak kullanımı | 1 numaralı kaynaktan 66 ile 74. sayfalar arasındaki "Özel Dipnot ve Kaynakça" başlıkları okunur ve derste örnekler verilir. |
| 12 | Bilimsel kurallara uygun rapor yazabilme | Derste tartışılmak üzere rapor örnekleri verilir. |
| 13 | ||
| 14 |
| Kaynaklar | |||
|---|---|---|---|
| Ders Notu | |||
| Ders Kaynakları |
|
||
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Görsel İletişim Tasarımı alanında araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanır. | X | |||||
| 2 | Sanat ve anlam ilişkisini sorgulayıp, sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirerek çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanır. | X | |||||
| 3 | Değişen iletişim teknolojilerinin yarattığı toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik dönüşümlerinin farkına varıp iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl dönüştürdüğünü kavrar. | X | |||||
| 4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında özgün bir proje (film, video, animasyon, grafik ve fotoğraf) tasarlanmasını ve üretilmesini öğrenip, bu tasarım projesini gerçekleştirme ve sunabilme ön yetisi kazanır. | X | |||||
| 5 | Görsel İletişim Tasarımı alanında yeniliklere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Görsel İletişim Tasarımı alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
| 7 | Tarihsel gelişimi bağlamında imgenin işlev ve niteliğini öğrenip görmenin zihinsel ve bilişsel bir etkinlik olduğunu kavrar. | X | |||||
| 8 | Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlayarak görsel iletişim tekniklerini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin temel kavramları açıklar. | ||||||||
| 2 | Bir araştırmayı planlar. | ||||||||
| 3 | Araştırma konusuna uygun amaç, önem, varsayım, sınırlılık ve tanım yazar. | ||||||||
| 4 | Bilimsel kurallara uygun rapor hazırlar. | ||||||||
| 5 | Araştırma raporunun yazımında dikkat edilmesi gereken kuralları sıralar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||