| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Görsel Tasarımda Yeni Yönelimler | GIT 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUZAN ORHAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Teknolojik, sosyolojik, kültürel ve politik değişim ve dönüşümlere bağlı olarak görsel tasarım alanının gündeme gelen yeni eğilimlerini anlamaya çalışmak. |
| Dersin İçeriği | Görsel tasarım alanı içinde sayılabilecek farklı sanat ve tasarım ürünlerinin çağdaş uygulama biçimleri bu dersin içeriğini oluşturur.
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Görsel Tasarım alanındaki teknolojik, sosyolojik, kültürel ve politik değişim ve dönüşümleri değerlendirebilir. | Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Görsel Tasarım Alanındaki yeni kavramsal, teorik eğilimleri kavrar. | Problem Çözme, | |
| 3 | Görsel tasarım alanındaki yeni uygulamaları değerlendirebilir. | Problem Çözme, | |
| 4 | Görsel Tasarımla ilgili hem teorik hem uygulama alanında üretimlerde bulunabilir. | Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders içeriği hakkında bilgilendirme, dönemin çalışma konusunu belirleme. | |
| 2 | Görsel tasarım alanındaki yeni dijital eğilimler. | |
| 3 | NFT nedir? Tasarım ve sanat boyutunun işleme prensipleri nelerdir? | |
| 4 | NFT nedir? Tasarım ve sanat boyutunun işleme prensipleri nelerdir? | |
| 5 | İnternetin yeni sanal evreni Metaverse. | |
| 6 | İnternetin yeni sanal evreni Metaverse. | |
| 7 | Değerlendirme Sınavı | |
| 8 | Dijital oyunlarda etkileşim stratejileri | |
| 9 | Dijital oyunlarda etkileşim stratejileri ve örnek oyun analizi | |
| 10 | Dijital oyunlarda etkileşimin ideolojik boyutunun analizi | |
| 11 | Yeni medya sanatı kavramı ve tasarım | |
| 12 | Yeni medya sanatı ve tasarım | |
| 13 | Dijital tasarım kültürü ve etik tartışmalar | |
| 14 | Dönem sonu değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Gültekin Erdal, İletişim ve Tipografi The Animator´s Survival Kit, Roger Williams The Advenced Art of Stop Motion, Ken Priebe The Web Content Style Guide: The Essential Reference for Online Writers, Editors and Managers, Gerry McGovern(Author), Rob Norton (Author), Catherine O´Dowd (Author) Ambrose, Gavin (2013). Grafik Tasarımda Dil ve Yaklaşım Levend Kılıç, Görüntü Estetiği, İstanbul 2003, İnkılap Kitabevi
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Görsel İletişim Tasarımı alanında araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanır. | X | |||||
| 2 | Sanat ve anlam ilişkisini sorgulayıp, sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirerek çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanır. | X | |||||
| 3 | Değişen iletişim teknolojilerinin yarattığı toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik dönüşümlerinin farkına varıp iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl dönüştürdüğünü kavrar. | ||||||
| 4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında özgün bir proje (film, video, animasyon, grafik ve fotoğraf) tasarlanmasını ve üretilmesini öğrenip, bu tasarım projesini gerçekleştirme ve sunabilme ön yetisi kazanır. | ||||||
| 5 | Görsel İletişim Tasarımı alanında yeniliklere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | ||||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Görsel İletişim Tasarımı alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
| 7 | Tarihsel gelişimi bağlamında imgenin işlev ve niteliğini öğrenip görmenin zihinsel ve bilişsel bir etkinlik olduğunu kavrar. | X | |||||
| 8 | Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlayarak görsel iletişim tekniklerini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Görsel Tasarım alanındaki teknolojik, sosyolojik, kültürel ve politik değişim ve dönüşümleri değerlendirebilir. | ||||||||
| 2 | Görsel Tasarım Alanındaki yeni kavramsal, teorik eğilimleri kavrar. | ||||||||
| 3 | Görsel tasarım alanındaki yeni uygulamaları değerlendirebilir. | ||||||||
| 4 | Görsel Tasarımla ilgili hem teorik hem uygulama alanında üretimlerde bulunabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 148 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||