| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Öğretmenlik Uygulaması | EBB 310 | 6 | 1 + 8 | 5 | 10 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. YEŞİM ORUÇ |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HANDE CENGİZ AÇIL, Arş.Gör.Dr. YEŞİM ORUÇ, |
| Dersin Yardımcıları | - |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders kapsamında, öğretmen adaylarının okul ortamında öğretmenlik becerilerini uygulamalı olarak geliştirmeyi amaçlanmaktadır. Adaylar ders planları hazırlayarak, öğretim yöntemlerini sınıf içinde deneyimleyecek ve bu süreçte aldıkları geri bildirimlerle yeterliliklerini artıracaklardır. Dersin amacı, öğretmenlik mesleğine yönelik pratik deneyim kazandırmak ve adayların profesyonel gelişimlerini desteklemektir. |
| Dersin İçeriği | Öğretmen adayları; ders planlaması yaparak, ders içi etkinlikler düzenleyerek ve uygulamalı dersler vererek öğretim süreçlerini deneyimleyeceklerdir. Uygulama sürecinde, adaylar kendi derslerini hazırlayıp, öğretim yöntemlerini sınıf ortamında kullanacaklar. Ayrıca, her dersin sonunda öğretmenler ve diğer öğrencilerle geri bildirim alarak kendilerini geliştireceklerdir. Ders, adayların öğretim becerileri, sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme konularında pratik deneyim kazanmalarını sağlamayı hedefler. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Adaylar, okulun genel organizasyonunu ve yönetim süreçlerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Gözlem, | Performans Değerlendirme, |
| 2 | Öğrenciler; çeşitli öğretim yöntemlerini tanıyıp, hangi durumlarda kullanılacağını değerlendirirler. | ||
| 3 | Öğretmenler ve öğrencilerle etkili iletişim kurarak profesyonel bir iş ortamı oluştururlar. | ||
| 4 | Adaylar, ders içinde kullanılabilecek kısa süreli etkinlikler hazırlayarak uygulamaya geçirirler. | ||
| 5 | Öğrenciler, uygulama sürecindeki deneyimlerini değerlendirir ve öğretmenlik becerilerini geliştirirler. | ||
| 6 | Öğrenciler, okul ve fakülte arasındaki iş birliğini geliştirerek etkin iletişim kurarlar. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Uygulama hakkında bilgilendirme | |
| 2 | Okul işleyişi ve belgelendirme süreçleri | |
| 3 | Öğrencileri ve öğretmenleri tanıma | |
| 4 | Öğrencileri ve öğretmenleri tanıma | |
| 5 | Ders işleme süreci | |
| 6 | Ders planı hazırlama | |
| 7 | Ders içi etkinlik hazırlama | |
| 8 | Soru sorma tekniklerini gözlemleme | |
| 9 | Ders kitabı incelemesi | |
| 10 | Sınıf yönetimi gözlemi | |
| 11 | Aday Öğretmenlerin Rehber Öğretmen Eşliğinde Okul Çalışmalar | |
| 12 | Aday Öğretmenlerin Rehber Öğretmen Eşliğinde Okul Çalışmalar | |
| 13 | Ölçme ve değerlendirme uygulamaları | |
| 14 | Öğretmenlik uygulaması değerlendirmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | - |
| Ders Kaynakları | - |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | X | |||||
| 2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | X | |||||
| 3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | X | |||||
| 4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | X | |||||
| 5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | X | |||||
| 6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | X | |||||
| 7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | X | |||||
| 8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Adaylar, okulun genel organizasyonunu ve yönetim süreçlerini öğrenir. | |||||||||
| 2 | Öğrenciler; çeşitli öğretim yöntemlerini tanıyıp, hangi durumlarda kullanılacağını değerlendirirler. | |||||||||
| 3 | Öğretmenler ve öğrencilerle etkili iletişim kurarak profesyonel bir iş ortamı oluştururlar. | |||||||||
| 4 | Adaylar, ders içinde kullanılabilecek kısa süreli etkinlikler hazırlayarak uygulamaya geçirirler. | |||||||||
| 5 | Öğrenciler, uygulama sürecindeki deneyimlerini değerlendirir ve öğretmenlik becerilerini geliştirirler. | |||||||||
| 6 | Öğrenciler, okul ve fakülte arasındaki iş birliğini geliştirerek etkin iletişim kurarlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|