| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Mesleki İngilizce I | HEM 207 | 3 | 2 + 0 | 2 | 2 | 
| Ön Koşul Dersleri | - | 
| Önerilen Seçmeli Dersler | - | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYLA DİKMEN | 
| Dersi Verenler | Doç.Dr. CANAN BİRİMOĞLU OKUYAN, | 
| Dersin Yardımcıları | - | 
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim | 
| Dersin Amacı | Öğrencilerin mesleğe atıldıklarında ihtiyaç duyabilecekleri İngilizceye temel oluşturacak seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri kazanma. | 
| Dersin İçeriği | Tıbbi terminolijiye giriş, Hücre, Dokular ve Organlar, Hastalıklar, Kardiyovasküler Sistemi, Solunum sistemi, Sindirim sistemi, Üriner sistemi, Üreme sistemi, Endokrinoloji sistemi, Duyu sistemi, İskelet sistemi, Kaslar | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Bu dersi başarı ile tamamlayan her öğrenci alanında yeterli olacak düzeyde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level A2) yabancı dil bilgisine sahip olur | ||
| 2 | İngilizceye temel giriş konuları, Medikal deyimler, Hastane diyaloglarına yeterli olacak düzeyde bilgiye sahip olur. | ||
| 3 | Temel İngilizce bilgisini tekrar ederek ve temel çeviri tekniklerini kullanarak dalı ile ilgili basitten karmaşık cümleye doğru tercüme becerisini geliştirebilme becerisi kazanırlar. | ||
| 4 | Hastane ortamında Yetişkin sağlığı değerlendirme rehberi hazırlama konusunda bilgi sahibi olurlar | ||
| 5 | Tüm sistemlerin gözden geçirilmesi ile alan bilgisinin tekrar etme fırsatı yakalamış olurlar. | ||
| 6 | Hastalıklar ve mesleği ile ilgili bilgileri anlayacak kelime dağarcığına sahip olur. | ||
| 7 | Tıpta kullanılan teknik terimleri anlamaya başlar | ||
| 8 | Orta seviyedeki tıbbi yayınları okuyup tanımlar. | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Tıbbi terminolijiye giriş (listening, speaking) | |
| 2 | Hücre, Dokular ve Organlar (listening, speaking) | |
| 3 | Hastalıklar (listening, speaking) | |
| 4 | Kardiyovasküler Sistemi (listening, speaking) | |
| 5 | Solunum sistemi (listening, speaking) | |
| 6 | Sindirim sistemi (listening, speaking) | |
| 7 | Ara sınavı | |
| 8 | Üriner sistemi (listening, speaking) | |
| 9 | Üreme sistemi (listening, speaking) | |
| 10 | Endokrinoloji sistemi (listening, speaking) | |
| 11 | Duyu sistemi (listening, speaking) | |
| 12 | İskelet sistemi (listening, speaking) | |
| 13 | Kaslar (listening, speaking) | |
| 14 | final sınavı | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | - | 
| Ders Kaynakları | Medical Terminology 7th Ed, Barbara Janson Cohen Oxford Dictionary | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | X | |||||
| 2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | X | |||||
| 3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | X | |||||
| 4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | X | |||||
| 5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | X | |||||
| 6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | X | |||||
| 7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | X | |||||
| 8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bu dersi başarı ile tamamlayan her öğrenci alanında yeterli olacak düzeyde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level A2) yabancı dil bilgisine sahip olur | |||||||||
| 2 | İngilizceye temel giriş konuları, Medikal deyimler, Hastane diyaloglarına yeterli olacak düzeyde bilgiye sahip olur. | |||||||||
| 3 | Temel İngilizce bilgisini tekrar ederek ve temel çeviri tekniklerini kullanarak dalı ile ilgili basitten karmaşık cümleye doğru tercüme becerisini geliştirebilme becerisi kazanırlar. | |||||||||
| 4 | Hastane ortamında Yetişkin sağlığı değerlendirme rehberi hazırlama konusunda bilgi sahibi olurlar | |||||||||
| 5 | Tüm sistemlerin gözden geçirilmesi ile alan bilgisinin tekrar etme fırsatı yakalamış olurlar. | |||||||||
| 6 | Hastalıklar ve mesleği ile ilgili bilgileri anlayacak kelime dağarcığına sahip olur. | |||||||||
| 7 | Tıpta kullanılan teknik terimleri anlamaya başlar | |||||||||
| 8 | Orta seviyedeki tıbbi yayınları okuyup tanımlar. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 70 | 
| 1. Ödev | 30 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 | 
| 1. Final | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 | 
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Ödev | 1 | 1 | 1 | 
| Final | 1 | 1 | 1 | 
| Toplam İş Yükü | 124 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||