Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proje Hazırlama ve Yönetimi (Sağlık) | SAU 850 | 0 | 1 + 1 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır. Ancak dersin işleyişi ve değerlendirmesi ile ilgili uygulama süreçlerinde bazı kriterler oluşturulabilir. Ders işleyişi ile ilgili kriterler belirlenmesi durumunda dersi veren öğretim elemanı tarafından açıklanır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SİNAN ERDOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Tüm bölümlerden belirlenmiş ilgili öğretim elemanları, |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Multidisipliner olarak farklı bölümlerin eşgüdüm içerisinde ortak bir çalışma yürütme kültürünün ve problem tespiti üzerinden proje mantığı oluşturma becerisi kazandırılması amaçlanmaktadır. Tıp, Diş Hekimliği ve Sağlık Bilimleri Fakülteleri öğrencileri arasında ortak problemlere ortak çözümler oluşturma yaklaşımı ile ders işleyişi yürülecektir. Bilimsel araştırma proje süreçlerindeki teknik bilgi ve sosyal becerilerin kazandırılmasıdır. Ayrıca, proje hazırlama ve proje yönetimi süreç aşamalarının değerlendirilmesi konularında teorik ve pratik bilgi altyapısının oluşturulmasıdır. Böylece, resmi ve özel kurumlarda bu alanda personel istihdamı süreçlerine katkı sağlanabilecektir. |
Dersin İçeriği | Bir ihtiyacın belirlenip projelendirilmesi, İlgili ihtiyacın analiz edilip amaç, kapsam ve hedeflerinin oluşturulması, Proje başvuru/çağrı rehberleri okuma, Proje faaliyetlerin belirlenmesi/planlanması, Planlanan faaliyetlere göre iş-zaman takvimi Bütçe oluşturma. Yaygın etki ve risk analizi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel kişilik özelliklerinden hareketle kendi iletişim becerisini, sorumluluk sahibi olma, takım çalışmasına yatkınlık, uyum yeteneği, çözüm odaklılık, zaman yönetimi becerisi ve proaktiflik özelliklerini sorgular. | ||
2 | Projelerde görev alabilmek için temel kişilik özelliklerinin geliştirmesi gereken yönleri tespit eder ve geliştirme planı yapabilir. | ||
3 | Başarılı/başarısız olmuş proje örneklerinden hareketle kariyer planında proje ekip üyesi ve yöneticisi pozisyonlarını konumlandırır. | ||
4 | Proje ve proje yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. | ||
5 | Proje amacını, faaliyetlerini, sonuçlarını, risklerini, vb. belirleyerek mantıksal çerçeveyi oluşturabilir. | ||
6 | Ulusal ve uluslararası proje hibe ve desteklerini araştırabilir, yararlanma şartlarını öğrenir. | ||
7 | Proje destek ve hibelerinden faydalanmak üzere iş planı veya başvuru dokümanı ve bütçesini oluşturabilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, temel kavramlar ve proje süreçleri (proje değerlendirme ölçütleri) | |
2 | İhtiyaç belirleme, piyasa araştırması, fizibilite çalışması, sorunsallaştırma ve çözüm yaklaşımları (TÜBİTAK öncelikli alanları, TÜSEB, 12. kalkınma planı ve AB öncelikli çalışma konu başlıkları) | |
3 | Proje amacının, konusunun, kapsamının oluşturulması ve etik kurallar. | |
4 | Organizasyon yapısı ve görev dağılımı belirlenerek proje yönetiminin oluşturulması. | |
5 | Proje yazımı ve önerilmesi aşamaları (yaygın etki ve araştırma etkileri) | |
6 | İş paketlerinin/planlarının oluşturulması (İş-Zaman Çizelgesi / GANTT diyagramı). | |
7 | Proje süreç yönetimi (ilerleme ve takip). | |
8 | Risk analizi ve B planı, bütçe oluşturma. | |
9 | Projenin uygulanması ve izlenmesi. İletişim, toplantı ve sunumlar. | |
10 | Yıl içi çalışması (Taslak proje kontrolleri/Sınav) | |
11 | Sürdürülebilirlik ve ticarileşme. | |
12 | Fikri ve sınai mülkiyet hakları (FSMH), patent, faydalı model ve marka tescil. | |
13 | Proje düzenleme, iyileştirme ve KOD (Kontrol Okuma Düzeltme) çalışmaları. | |
14 | Proje Sunumları. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | EBELİK BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yenidoğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek ve normal doğumu kendi sorumluluğunda yaptırabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | ||||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda yürütür. | ||||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | ||||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | ||||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | ||||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | ||||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | ||||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. |
Sıra | HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | ||||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | ||||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | ||||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | ||||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | ||||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | ||||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | ||||||
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | ||||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel kişilik özelliklerinden hareketle kendi iletişim becerisini, sorumluluk sahibi olma, takım çalışmasına yatkınlık, uyum yeteneği, çözüm odaklılık, zaman yönetimi becerisi ve proaktiflik özelliklerini sorgular. | ||||||||||||||||||
2 | Projelerde görev alabilmek için temel kişilik özelliklerinin geliştirmesi gereken yönleri tespit eder ve geliştirme planı yapabilir. | ||||||||||||||||||
3 | Başarılı/başarısız olmuş proje örneklerinden hareketle kariyer planında proje ekip üyesi ve yöneticisi pozisyonlarını konumlandırır. | ||||||||||||||||||
4 | Proje ve proje yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. | ||||||||||||||||||
5 | Proje amacını, faaliyetlerini, sonuçlarını, risklerini, vb. belirleyerek mantıksal çerçeveyi oluşturabilir. | ||||||||||||||||||
6 | Ulusal ve uluslararası proje hibe ve desteklerini araştırabilir, yararlanma şartlarını öğrenir. | ||||||||||||||||||
7 | Proje destek ve hibelerinden faydalanmak üzere iş planı veya başvuru dokümanı ve bütçesini oluşturabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 84 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,36 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |