| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sağlıklı Cinsel Gelişim ve Mahremiyet Eğitimi | SAU 453 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. DİLEK AYGİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Cinsel eğitim, toplumun genel cinsel sağlığı korumak, çocuklar ve ergenlerin erişkin yaşama sağlıklı bir geçiş yapabilmelerini kolaylaştırmak nedeniyle, her geçen gün daha da önem kazanmaktadır. Bu dersin amacı; İnsan için önemli bir yere sahip olan cinselliğin doğru bir şekilde algılanmasını sağlamak, doğru bilinen yanlışları tanımlamak ve geleceğe sağlıklı nesiller bırakabilmektir. |
| Dersin İçeriği | Cinsellik kavramı ve cinselliğin konuşulması, cinsel mitler, sağlıklı cinsel yaşam, cinselliklte normallik ve parafililer, çocuk ve ergenlikte cinsellik, erkek ve kadın cinsel işlev bozuklukları, eşcinsel yönelimler.
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | 1. Sağlıklı bir cinsel yaşam için temel unsurları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | 2. Cinsellik kavramına bilimsel bir yaklaşım geliştirmeyi sağlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 3 | 3. Cinsel işlevin nörobiyolojisini tanımlar. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
| 4 | 4. Gelişim dönemlerine göre cinsel eğitimin çerçevesini tanımlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 5 | 5. Kadınlarda ve erkeklerde en sık görülen cinsel işlev bozukluklarını tanımlar | ||
| 6 | 6. Cinsel işlev bozukluklarında sağlıklı yaklaşım için bakış açısı geliştirir. | ||
| 7 | 7. Cinsel yönelimler ve altında yatan psikopatoloji ile ilgili bilgi sağlar. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | CİNSELLİK VE CİNSELLİK KAVRAMININ KONUŞULMASI | |
| 2 | CİNSELLİĞİN TARİHİ | |
| 3 | CİNSEL MİTLER | |
| 4 | KADIN OLMANIN AŞAMALARI | |
| 5 | ERKEKLERDE CİNSEL GELİŞİM | |
| 6 | OKUL ÖNCESİ VE OKUL ÇAĞI ÇOCUKLARINA CİNCELLİĞİN ANLATILMASI | |
| 7 | ERGENLİK DÖNEMİNDE CİNSELLİĞİN KONUŞULMASI VE MAHREMİYET EĞİTİMİ | |
| 8 | VİZE | |
| 9 | YETİŞKİN BİREYLERE CİNSEL EĞİTİM VERİLMESİ | |
| 10 | YETİŞKİN BİREYLERE CİNSEL EĞİTİM VERİLMESİ | |
| 11 | TRANSEKSÜELİTE | |
| 12 | CİNSELLİKTE NORMALLİK VE SAPKINLIK | |
| 13 | CİNSEL İŞLEV BOZUKLUKLARI | |
| 14 | CİNSEL İŞLEV BOZUKLUKLARI |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | yayınlanmamış ders notları Keçe C. Cinselliğin dayanılmaz ağırlığı. CİSED ders notları
|
| Ders Kaynakları | Keçe C. Cinselliğin dayanılmaz ağırlığı. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | 1. Sağlıklı bir cinsel yaşam için temel unsurları tanımlar |
| 2 | 2. Cinsellik kavramına bilimsel bir yaklaşım geliştirmeyi sağlar. |
| 3 | 3. Cinsel işlevin nörobiyolojisini tanımlar. |
| 4 | 4. Gelişim dönemlerine göre cinsel eğitimin çerçevesini tanımlar. |
| 5 | 5. Kadınlarda ve erkeklerde en sık görülen cinsel işlev bozukluklarını tanımlar |
| 6 | 6. Cinsel işlev bozukluklarında sağlıklı yaklaşım için bakış açısı geliştirir. |
| 7 | 7. Cinsel yönelimler ve altında yatan psikopatoloji ile ilgili bilgi sağlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|