| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Internatıonal Polıtıcs Of Image In The Mıddle East | UOC 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | To understand the concepts of media consumption, hegemony, intertextuality and visual discourse. | Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Introduction: the Historical Growth of Media and Media Studies | |
| 2 | Main Themes and Concepts I: Media Consumption, Hegemony, Intertextuality, Visual Discourse, Knowledge Networks and Cascading Activation | |
| 3 | Main Themes and Concepts II: Encoding/Decoding, Mise-en-scene, Framing, Imagery, Genre, Soft News and Hard News | |
| 4 | Methods of Media Studies: Reading Media Images, Semiotics, Content Analysis, Discourse Analysis, Narrating | |
| 5 | Theories of Media and Foreign Policy | |
| 6 | Performative Politics of Media and the Middle Eastern Politics | |
| 7 | Media effect on the Middle Eastern Politics I | |
| 8 | Media effect on the Middle Eastern Politics II | |
| 9 | Case Study I: Hegemony by default? CNN to Internet: the Art of News Making | |
| 10 | Case Study II: The CNN Effect, Humanitarian Interventions and Politics of International Intervention in the Middle East | |
| 11 | Case Study III: The News Media and War on Terror; Fox News, Al-Jazeera and the Iraqi War | |
| 12 | Case Study IV: Arab Spring and the International Media | |
| 13 | Case Study V: Egyptian Military Coup 2013 the Fall of Liberal Discourse | |
| 14 | Conclusion: Via Media? |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Robert M. Entman (2004) Projections of Power: Framing News\ Public Opinion and US Foreign Policy, Chicago: The University of Chicago Press. Pippa Norris et al., (2003) Framing Terrorism: The News Media, the Government and the Public, London: Routledge |
| Ders Kaynakları | Lisa Taylor and Andrew Miller (2009) Media Studies Oxford: Blackwell. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | To understand the concepts of media consumption, hegemony, intertextuality and visual discourse. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Ödev | 32 |
| 2. Ödev | 38 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| 1. Final | 80 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Toplam İş Yükü | 192 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||