| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sayısal Kontrol Sistemleri | BSE 430 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sistemlerin ayrık-zaman modellenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Ayrık-zaman analiz ve sentez yapılabilmesi | Anlatım, Tartışma, | |
| 3 | Ayrık-zaman ve sürekli zaman ilişkisinin kurulabilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | İstenen performansı sağlayacak olan Ayrık-zaman Kontrolcü P, PI, PID | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Ayrık-zaman durum uzay modelinin elde edilmesi ve tasarım | Anlatım, Bireysel Çalışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Zamanda Ayrılık Sistemlere Giriş. | |
| 2 | Sinyal değiştirme, A/D ve D/A Dönüştürülücüler. | |
| 3 | Örnekleme, Tutma fonksiyonları ve Matematiksel Modelleri. | |
| 4 | Z-Dönüşüm Teknik ve Özellikleri | |
| 5 | Modife edilmiş Z- Dönüşümü ve fark denklemleri çözümleri | |
| 6 | Ayrık kapalı ve açık çevrim transfer fonksiyonları | |
| 7 | Ayrık-sistemlerin geçici ve sürekli hal davranışları | |
| 8 | ZDüzleminde kararlılık Yöntemleri | |
| 9 | Z düzlemi ile S-düzlemi ilişkisi ve Z-düzleminde yer eğrisi çizimi | |
| 10 | Ayrık Zaman-Kontrolörler P, PI, PID | |
| 11 | AyrıkZamanlı kontrol sistemlerinde yer eğrisinde tasarım | |
| 12 | Zamanda-Ayrık Sistemlerinin Durum Denklemlerinin elde edilmesi | |
| 13 | Benzerlik dönüşümleri | |
| 14 | Durum geri beslemeli durum uzayında tasarım |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | ders web sitesi |
| Ders Kaynakları | 1. Discrete time Control Systems Ogata Katsuhiko, prentice Hall 2. Digital Control System Analysis and Design Charles L. Philips, H. Troy Nagle 3. Digital Control Systems, P.N. Paraskevopolos |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 2 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
| 3 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
| 4 | Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 5 | Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | ||||||
| 6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
| 7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
| 8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak. | ||||||
| 9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | X | |||||
| 10 | Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sistemlerin ayrık-zaman modellenmesi | ||||||||||
| 2 | Ayrık-zaman analiz ve sentez yapılabilmesi | ||||||||||
| 3 | Ayrık-zaman ve sürekli zaman ilişkisinin kurulabilmesi | ||||||||||
| 4 | İstenen performansı sağlayacak olan Ayrık-zaman Kontrolcü P, PI, PID | ||||||||||
| 5 | Ayrık-zaman durum uzay modelinin elde edilmesi ve tasarım |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Kısa Sınav | 5 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 5 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 4 | 3 | 12 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 138 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||