| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Devre Analizi | BSE 201 | 3 | 3 + 2 | 4 | 8 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDULLAH FERİKOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin elektrik devre elemanlarını, devre yasalarını ve temel teoremleri, devrelerin çözüm yöntemlerini anlamaları. |
| Dersin İçeriği | Temel kavramlar. Bellek elemanı bulundurmayan lineer devrelerin analiz yöntemleri: Çevre akımları yöntemi, düğüm gerilimleri yöntemi. Devre teoremleri: Thevenin-Norton teoremi, toplamsallık teoremi, maksimum güç teoremi. Bellek elemanı bulunduran lineer devrelerin durum denklemleri yöntemi ile analizi: Birinci ve ikinci mertebeden devreler, geçici ve kalıcı çözüm, kararlılık. Sinüsoidal sürekli hal analizi. Konularla ilgili deneyler |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Elektrik devrelerini çeşitli özellikleriyle tanıyabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Akım ve gerilim denklemlerini kurabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Akım ve gerilim denklemlerini çözebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | Direnç devrelerini analiz ederek sonuçları yorumlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Devre teoremlerini uygulayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | Dinamik devrelerin geçici ve kalıcı çözümlerini bularak yorumlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
| 7 | İlgili deneyleri yaparak sonuçları yorumlayabilme | Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
| 8 | SPICE (ve/veya benzeri) yazılımını devrelerin analizi amacıyla kullanabilme | Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Elektrik devre elemanları | |
| 2 | Elektriksel güç ve enerji, akım ve gerilim | |
| 3 | Akım ve gerilim denklemleri | |
| 4 | Çevre akımları yöntemi, deneysel çalışma | |
| 5 | Düğüm gerilimleri yöntemi, deneysel çalışma | |
| 6 | Thevenin-Norton teoremi, deneysel çalışma | |
| 7 | Toplamsallık teoremi, maksimum güç teoremi, deneysel çalışma | |
| 8 | Çeşitli problemler | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Durum denklemleri yöntemi, | |
| 11 | Birinci mertebeden durum denklemlerinin analizi, deneysel çalışma | |
| 12 | Sinüsoidal sürekli hal analizi: fazör ve ilgili kavramlar, fazörler cinsinden akım ve gerilim denklemleri | |
| 13 | Sinüsoidal kararlı halde devre çözüm yöntemleri, ilgili deneyler | |
| 14 | Çeşitli problemler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Ferikoğlu, Abdullah, Devre Analizi I-II, Değişim Yayınları, Adapazarı, 2003 [2] Ferikoğlu, Abdullah, Çözümleriyle Devre ve Sistem Analizi Problemleri, Sakarya Yayınevi, 2005 |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | ||||||
| 2 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | ||||||
| 3 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | ||||||
| 4 | Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | ||||||
| 5 | Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | ||||||
| 6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
| 7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
| 8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak. | ||||||
| 9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
| 10 | Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Elektrik devrelerini çeşitli özellikleriyle tanıyabilme | ||||||||||
| 2 | Akım ve gerilim denklemlerini kurabilme | ||||||||||
| 3 | Akım ve gerilim denklemlerini çözebilme | ||||||||||
| 4 | Direnç devrelerini analiz ederek sonuçları yorumlayabilme | ||||||||||
| 5 | Devre teoremlerini uygulayabilme | ||||||||||
| 6 | Dinamik devrelerin geçici ve kalıcı çözümlerini bularak yorumlayabilme | ||||||||||
| 7 | İlgili deneyleri yaparak sonuçları yorumlayabilme | ||||||||||
| 8 | SPICE (ve/veya benzeri) yazılımını devrelerin analizi amacıyla kullanabilme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 15 |
| 1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 30 |
| 2. Ara Sınav | 20 |
| 2. Ödev | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 2 | 6 | 12 |
| Ödev | 2 | 15 | 30 |
| Proje / Tasarım | 6 | 2 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 198 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 8 | ||