| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Teknoloji ve İletişim | ILB 638 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KADRİYE KOBAK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Araçlarla dolayımlanan iletişim süreçlerini anlamak. |
| Dersin İçeriği | Yöndeşmiş teknolojiler çağında yeni iletişim biçim ve içeriklerini analiz edilir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Teknoloji insan ilişkisini kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Nano-bio-info-cogno teknolojilerinin yöndeşme süreçlerini anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | İnsan-ötesine ilişkin spekülasyonları öğrenir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
| 4 | Tasarladığı bir proje ile öğrendiklerini uygular. | Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ütopya nedir? | |
| 2 | Bilimkurgu edebiyatı | |
| 3 | Bilimkurgu sineması | |
| 4 | Sanal Gerçeklik ve Arttırılmış Gerçeklik | |
| 5 | Yöndeşmiş Teknolojiler | |
| 6 | Beden ve Giyilebilir Teknolojiler | |
| 7 | Araçların Evrimi | |
| 8 | Mesajın Evrimi | |
| 9 | Proje Tasarımı | |
| 10 | Proje Tasarımı | |
| 11 | Proje Tasarımı | |
| 12 | Yöndeşmiş Tekonolojiler ve Etik | |
| 13 | Eleştirel Düşünce ve Yeni Teknolojiler | |
| 14 | Genel Tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Braidotti, R. (2014) İnsan Sonrası, İstanbul: Kolektif Kitap.. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. | X | |||||
| 2 | Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. | X | |||||
| 3 | Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. | X | |||||
| 4 | İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. | X | |||||
| 5 | Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. | X | |||||
| 7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. | X | |||||
| 8 | Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Teknoloji insan ilişkisini kavrar. | ||||||||
| 2 | Nano-bio-info-cogno teknolojilerinin yöndeşme süreçlerini anlar. | ||||||||
| 3 | İnsan-ötesine ilişkin spekülasyonları öğrenir. | ||||||||
| 4 | Tasarladığı bir proje ile öğrendiklerini uygular. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Sözlü Sınav | 50 |
| 2. Sözlü Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Sözlü Sınav | 2 | 20 | 40 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||