| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Medya ve Gündelik Hayat | ILB 620 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MELTEM GÖNDEN GÜZEL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin gündelik hayat kavramını anlamalarına, medya ve gündelik hayat ilişkisini analiz etmelerine, medyanın gündelik hayattaki ekonomik, sosyal, politik, kültürel çıkarımlarını keşfetmelerine olanak sağlamayı amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği | Gündelik hayat kavramı, İletişim çalışmalarıyla ilişkisi, Dünden bugüne gündelik hayatın inşasında medyanın rolü, Medya ortamlarında gündelik hayatın temsili |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Gündelik hayat kavramını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | İletişim çalışmaları ve gündelik hayat arasındaki ilişkiyi kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Gündelik hayatın inşasında medyanın rolünü açıklar ve analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Gündelik hayatın medyadaki yer alış biçimlerini toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik koşullarıyla değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Yeni medyanın gündelik hayat, kimlik ve toplumsal değişmedeki rolünü tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma ve ders hakkında bilgilendirme | |
| 2 | Gündelik hayat kavramı | |
| 3 | İletişim çalışmaları ve gündelik hayat ilişkisi | |
| 4 | Gündelik hayat tarihçiliği | |
| 5 | Gündelik hayatın inşasında kitle iletişim araçlarının/medyanın rolü | |
| 6 | Tarihten bugüne: Türkiye´de gündelik hayat ve basında/medyada yansımaları | |
| 7 | Tarihten bugüne: Türkiye´de gündelik hayat ve basında/medyada yansımaları | |
| 8 | Arasınav | |
| 9 | Yeni medya ve gündelik hayat | |
| 10 | Sosyal medya ve gündelik yaşam pratikleri | |
| 11 | Gündelik hayat ve medya üzerine okumalar | |
| 12 | Öğrenci sunumları | |
| 13 | Öğrenci sunumları | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Lefebvre, Henri (2007). Modern Dünyada Gündelik Hayat. İstanbul: Metis De Certeau, Michel (2009). Gündelik Hayatın Keşfi 1-2. Ankara: Dost. Bennett, Andy (2013) Kültür ve Gündelik Hayat, İstanbul; Phoenix yayınevi |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. | X | |||||
| 2 | Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. | X | |||||
| 3 | Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. | X | |||||
| 4 | İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. | X | |||||
| 5 | Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. | ||||||
| 6 | Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. | X | |||||
| 7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. | ||||||
| 8 | Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Gündelik hayat kavramını açıklar | ||||||||
| 2 | İletişim çalışmaları ve gündelik hayat arasındaki ilişkiyi kavrar | ||||||||
| 3 | Gündelik hayatın inşasında medyanın rolünü açıklar ve analiz eder | ||||||||
| 4 | Gündelik hayatın medyadaki yer alış biçimlerini toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik koşullarıyla değerlendirir | ||||||||
| 5 | Yeni medyanın gündelik hayat, kimlik ve toplumsal değişmedeki rolünü tartışır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||