| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Medya, Siyasal İletişim ve Paradigmalar | ILB 606 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTUNÇ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Siyasal iletişimle ilgili kavramları ve kuramsal yaklaşımları incelemek. Seçmenin oy verme davranışı üzerinde etkili olabilecek unsurları belirlemektir. |
| Dersin İçeriği | Siyasal İletişim ve Medya |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Siyasal iletişimle ilgili kavramları ve kuramsal yaklaşımları inceleler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Siyasal iletişimin politik meşruiyeti sağlamadaki rolünü ortaya koyar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Seçim kampanyalarının Görsel Analizinini yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 4 | Siyasal iletişimdeki uzmanlaşmanın siyasal kampanyalar, siyasal reklamlar üzerinde ne gibi değişiklikler yarattığını ortaya koyar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 5 | Seçmenin oy verme davranışı üzerinde etkili olabilecek unsurları analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Siyasal iletişimi tanımlama biçimleri. Siyaset ve iletişim arasındaki ilişkiler. | |
| 2 | Siyasal iletişimin temel aktörleri. Siyasal iletişimin rol ve fonksiyonları. | |
| 3 | Politik meşruiyetin sağlanmasında siyasal iletişimin rolü. Siyasal iletişim ve siyasetin bilimselleşmesi arasındaki ilişkiler. | |
| 4 | Bir siyasal iletişim biçimi olarak retorik ve retorik türleri. | |
| 5 | Siyasal kampanyaların işlevleri, Türkiye'de seçim kampanyaları ve profesyonelleşme süreci, Siyasetin gösterileşmesi. | |
| 6 | Siyasetin gösterileşmesi ve Pop-lider İmajı. | |
| 7 | Sunumlar. | |
| 8 | Siyasal iletişim kampanyaları ve Amerikanlaşma. | |
| 9 | Bir siyasal iletişim öğesi olarak din ve dini Kültür | |
| 10 | AB ve Amerika’da seçim kampanyaları | |
| 11 | Seçim kampanyaları ve görsel analiz | |
| 12 | Siyasal gündem ve siyasal gündemi etkileyen unsurlar | |
| 13 | Bir seçim kampanyası oluşturmak | |
| 14 | Final |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Ekmel Gecer, Türkiye Medyasını Anlamak, Kolektif Kitap, 2013. Heywood, A. (2006). Siyaset, Özipek, B.B. ve ark. (çev.), Liberte Yayınları, Ankara, Siyaset Nedir?, 1-15. Tokgöz, O. (1986). "Siyasal İletişim", Atauz, S. (der.), Türkiye´de Sosyal Bilim Araştırmalarının Gelişimi içinde, Türk Sosyal Bilimler Derneği, Olgaç Matbaası, Ankara, 97-116. Wolton, D. (1991). "Siyasal İletişim: Bir Model Yaratmak", Birikim Sayı 30, 51-58. Aziz, A. (2007). Siyasal İletişim, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, Siyasal İletişimin Olgu ve Süreci, 3-7. Gurevitch, M. ve Blumler, G. (2002). "Siyasal İletişim Sistemleri ve Demokratik Değerler", İrvan, S. (der.), Medya Kültür Siyaset içinde, Alp Yayınevi, Ankara, 263-291. Wolton, D. (1991). "Siyasal İletişim: Bir Model Yaratmak", Birikim, Sayı 30, 51-58. Aziz, A. (2007). Siyasal iletişim, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, Siyasal İletişim Aktörleri, 21-37. Köker, E. (2005). Kitapta Kurutulmuş Çiçekler ya da Sözlü Kültür Üzerine Düşünmek, Dipnot Yayınları, Ankara, Retorik, 158-174. Polat, V. (2008). Politik Konuşma ve Politik Söylenme, Derin Yayınları, İstanbul, Politik Konuşma, Platon ve Aristoteles, 70-96 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. | X | |||||
| 2 | Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. | X | |||||
| 3 | Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. | X | |||||
| 4 | İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. | X | |||||
| 5 | Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. | X | |||||
| 7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. | X | |||||
| 8 | Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Siyasal iletişimle ilgili kavramları ve kuramsal yaklaşımları inceleler. | ||||||||
| 2 | Siyasal iletişimin politik meşruiyeti sağlamadaki rolünü ortaya koyar | ||||||||
| 3 | Seçim kampanyalarının Görsel Analizinini yapabilir | ||||||||
| 4 | Siyasal iletişimdeki uzmanlaşmanın siyasal kampanyalar, siyasal reklamlar üzerinde ne gibi değişiklikler yarattığını ortaya koyar. | ||||||||
| 5 | Seçmenin oy verme davranışı üzerinde etkili olabilecek unsurları analiz edebilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 127 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||