| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kamu Maliyesi | MLY 213 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TUNAHAN DEĞİRMENCİ |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TUNAHAN DEĞİRMENCİ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Devletin mali yapısı, devletin gelir ve giderleri, gelir ve giderlerin bütçe aracılığı ile denkleştirilmesi ve devlet borçlanması, maliye politikası hakkında öğrencilere bilgi vermek. |
| Dersin İçeriği | Kamu sektörü ve kamu hizmetlerinin incelenmesi, Kamu harcamalarının nitel ve nicel gelişimi, karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi, Kamu gelirlerinin tanımlanması, vergi teorisinin incelenmesi, Yerel yönetim maliyesi, kamu iktisadi teşebbüsleri ve borçlanma |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kamu kesimi ve özel kesimin ekonomik işleyişi hakkındaki farklılıkları karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
| 2 | Kamu harcamalarının çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Kamu harcamalarının ekonomik etkilerini tartışır ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Kamu gelirlerinin çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 5 | Kamu gelirlerinin ekonomik etkilerini tartışır ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
| 6 | Vergi tekniğini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
| 7 | Türk Vergi Sistemini oluşturan vergileri açıklar, karşılaştırır ve analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 8 | Devlet bütçesinin siyasi, ekonomik ve hukuki boyutlarını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
| 9 | Türkiyede bütçelerin hazırlanmasını, uygulanmaını ve denetlenmesini analiz eder | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 10 | Devlet borçlarını ve ekonomik etkilerini tartışır ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 11 | Maliye Politikasının amaçlarını ve araçlarını açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 12 | Maliye Politikası uygulamalarını tartışır ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kamu Maliyesinin konusu ve diğer bilim dallarıyla ilişkisi | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
| 2 | Kamu ekonomik faaliyetleri | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
| 3 | Kamu harcamaları | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
| 4 | Kamu harcamalarının sınıflandırılması | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
| 5 | Kamu gelirleri | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
| 6 | Vergi teorisi | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
| 7 | Vergilerin sınıflandırılması | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
| 8 | Vergileme ilkeleri | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Vergi yükü ve vergi yansıması | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
| 11 | Devlet borçları | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
| 12 | Kamu bütçesi | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
| 13 | Türk bütçe sistemi | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
| 14 | Maliye Politikası | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve makaleler |
| Ders Kaynakları | PEHLİVAN, Osman (2007), Kamu Maliyesi, Derya Kitabevi, Trabzon.Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2012. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | X | |||||
| 2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | ||||||
| 3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | X | |||||
| 4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | X | |||||
| 5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | ||||||
| 6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | X | |||||
| 7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | X | |||||
| 8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | ||||||
| 9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | ||||||
| 10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | X | |||||
| 11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | ||||||
| 12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | ||||||
| 13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | ||||||
| 14 | Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme | X | |||||
| 15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | X | |||||
| 16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | X | |||||
| 17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | X | |||||
| 18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | ||||||
| 19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | X | |||||
| 20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kamu kesimi ve özel kesimin ekonomik işleyişi hakkındaki farklılıkları karşılaştırır | ||||||||||||||||||||
| 2 | Kamu harcamalarının çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar | ||||||||||||||||||||
| 3 | Kamu harcamalarının ekonomik etkilerini tartışır ve yorumlar | ||||||||||||||||||||
| 4 | Kamu gelirlerinin çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar | ||||||||||||||||||||
| 5 | Kamu gelirlerinin ekonomik etkilerini tartışır ve yorumlar | ||||||||||||||||||||
| 6 | Vergi tekniğini açıklar | ||||||||||||||||||||
| 7 | Türk Vergi Sistemini oluşturan vergileri açıklar, karşılaştırır ve analiz eder | ||||||||||||||||||||
| 8 | Devlet bütçesinin siyasi, ekonomik ve hukuki boyutlarını değerlendirir | ||||||||||||||||||||
| 9 | Türkiyede bütçelerin hazırlanmasını, uygulanmaını ve denetlenmesini analiz eder | ||||||||||||||||||||
| 10 | Devlet borçlarını ve ekonomik etkilerini tartışır ve yorumlar | ||||||||||||||||||||
| 11 | Maliye Politikasının amaçlarını ve araçlarını açıklar | ||||||||||||||||||||
| 12 | Maliye Politikası uygulamalarını tartışır ve yorumlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 131 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||