| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kentleşme Politikaları | SBK 307 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI, |
| Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Selin BAŞCAN YÜCE |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu derste öğrencinin “kentleşme politikası” konusunun temel kavramlarını ve özelliklerini tanımlayabilir, Türkiye’deki süreçlerini tanıyabilir duruma gelmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Kuramsal olarak kent ve kentleşme, karşılaştırmalı kentleşme deneyimleri, Türkiye kentleşme politikası |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kent, kentleşme kavramlarını tanımlayabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 2 | Kentleşme politikası analiz çerçevesini çizebilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 3 | Kentleşme politikasının aktörlerini ve rollerini tanır. | Anlatım, | Boşluk Doldurma Testleri, Doğru Yanlış Testleri, |
| 4 | Türkiye kentleşme politikasının değişim evrelerini sıralayabilir. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Boşluk Doldurma Testleri, |
| 5 | Türkiye kentleşme politikasının özelliklerini betimleyebilir. | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Çoktan Seçmeli Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kentleşme Süreci ve Konut sorunu | |
| 2 | Kent Planlaması, Konut ve Çevre | |
| 3 | Farklı Sistemlerde Kent Planlaması | |
| 4 | Kent Planlaması Kuramları | |
| 5 | Kent Planlaması Süreci | |
| 6 | Kent Planlaması ve Toprak sorunu | |
| 7 | Kalkınma ve Konut | |
| 8 | Konut Yatırımları | |
| 9 | Vize Sınavı | |
| 10 | Konut Kalitesi | |
| 11 | Toplumsal Konut Politikası ve Kentsel Yenileme | |
| 12 | Süzülme ve Soylulaştırma | |
| 13 | Gecekondu | |
| 14 | Sürdürülebilir Konut ve Çevre |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ruşen KELEŞ, Kentleşme Politikası, 12. Baskı, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları, 2012. |
| Ders Kaynakları | Ruşen KELEŞ, Kentleşme Politikası, 12. Baskı, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları, 2012. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | X | |||||
| 2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | X | |||||
| 3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
| 4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | X | |||||
| 5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | X | |||||
| 6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | X | |||||
| 7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | X | |||||
| 9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | X | |||||
| 10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kent, kentleşme kavramlarını tanımlayabilir. | 5 | 5 | |||||||||
| 2 | Kentleşme politikası analiz çerçevesini çizebilir. | 5 | 5 | |||||||||
| 3 | Kentleşme politikasının aktörlerini ve rollerini tanır. | 5 | 5 | 5 | ||||||||
| 4 | Türkiye kentleşme politikasının değişim evrelerini sıralayabilir. | 5 | 5 | 5 | ||||||||
| 5 | Türkiye kentleşme politikasının özelliklerini betimleyebilir. | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 7 | 7 |
| Toplam İş Yükü | 149 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||