| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kentsel Sorunların Yönetimi | SBK 458 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FERRUH TUZCUOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türkiye'de kentlerin yaşadığı güncel ve ortak sorunlardan belli başlı olanları üzerinde temel bilgi altyapısı oluşturarak gerekli terminolojiyi vermek. |
| Dersin İçeriği | Türkiye ve dünyadaki ekonomik ve politik değişimler bağlamında karşılaşılan güncel kent sorunlarının tartışılması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türkiye’deki kentleşme ve kentsel planlama politikalarının sorunlarını tanımlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Türkiye'deki kentleşme ve dönüşüm süreçlerinin getirdiği sorunları tartışabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Dünyadaki kentleşme deneyimlerini yorumlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin amaç ve içeriğinin tanıtımı | |
| 2 | Temel Kavramlar | |
| 3 | Doğal Kaynaklar ve Çevre | |
| 4 | Kentleşmenin Etkileri | |
| 5 | Çevre Sorunları ve Nedenleri | |
| 6 | Gecekondu Sorunu ve Konut Politikaları | |
| 7 | Kentsel Dönüşüm | |
| 8 | Kentsel Rant | |
| 9 | Ara Sınav Haftası | |
| 10 | Kentsel Atıklar ve Atık Yönetimi | |
| 11 | Afet Yönetimi | |
| 12 | Şehir ve Bölge Planlama | |
| 13 | İmar Uygulamaları | |
| 14 | Kent Sağlığı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Sabis sistemine yüklenmiştir. |
| Ders Kaynakları | GÜRPINAR, Ergun, (1996), Kent ve Çevre Sorunlarına Bir Bakış, İst.: Der Yay. KELEŞ, Ruşen, Can Hamamcı, Aykut Çoban, (2010),Çevre Politikası, Ank.: İmge Kitabevi |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | X | |||||
| 2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | X | |||||
| 3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
| 4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | X | |||||
| 5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | X | |||||
| 6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | X | |||||
| 7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | X | |||||
| 9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | X | |||||
| 10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türkiye’deki kentleşme ve kentsel planlama politikalarının sorunlarını tanımlayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
| 2 | Türkiye'deki kentleşme ve dönüşüm süreçlerinin getirdiği sorunları tartışabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
| 3 | Dünyadaki kentleşme deneyimlerini yorumlayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 15 |
| 2. Ödev | 15 |
| 3. Ödev | 15 |
| 4. Ödev | 15 |
| 5. Ödev | 15 |
| Toplam | 75 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|