| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kamu Politikası Analizi | SBK 426 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖZER KÖSEOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yunus Emre AYDIN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Kamu politikası analizine ilişkin temel modelleri öğrenerek bu modelleri çeşitli politika sorunlarının çözümlenmesinde kullanabilmek. Karar ve politika tasarıları hazırlayabilmek. |
| Dersin İçeriği | Kamu politikası analizinin gelişimi, kamu politikası analiz modelleri, karar verme modelleri, politika değişim modelleri, pozitivist ve post-pozitivist politika analizi, politika notları hazırlama. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kamu politikası analiz modellerini bilir ve politika tasarımında kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 2 | Kamu politikası sorunlarını çözümleme yöntemlerini bilir ve karşılaştığı sorunlarda kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
| 3 | Politika taslakları, özetler ve notlar yazabilir. | Anlatım, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Kamu politikası analiz modellerini bilir ve politika sorunlarının çözümlenmesinde kullanabilir. | Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kamu politikası analizinin tanımı | |
| 2 | Kamu politikası analizinin gelişimi | |
| 3 | Meslek, sanat ve bilim olarak politika analizi | |
| 4 | Politika analistinin dünyası | |
| 5 | Klasik politika analiz modelleri | |
| 6 | Klasik analiz modellerinin düzeltimi | |
| 7 | Karmaşık bir dünyada politika analizi: Alternatif modeller | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Problem tanımı ve politika tasarımı | |
| 10 | Politika değerlendirme | |
| 11 | 8 Aşamalı politika analiz modeli | |
| 12 | Yorumsamacı politika analizi | |
| 13 | Politika taslağı, politika özeti ve not hazırlama | |
| 14 | Ödev sunumları ve değerlendirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Yasama Dergisi, Kamu Politikası Özel Sayısı. Yıldız, Mete ve Sobacı, Zahid (2018). Kamu Politikası. Ankara: Adres Yayınları. Akman, Elvettin (2019). Kamu Politikası. Ankara: Nobel Yayınları. Babaoğlu, Cenay ve Akman, Elvettin (2018). Kamu Politikası Analizi. Ankara: Gazi Kitabevi Yayınları. Demir, Fatih (2018). Kamu Politikasına Giriş. Ankara: Gazi Kitabevi Yayınları. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | X | |||||
| 2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | X | |||||
| 3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
| 4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | X | |||||
| 5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | X | |||||
| 6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | X | |||||
| 7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | X | |||||
| 9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | X | |||||
| 10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kamu politikası analiz modellerini bilir ve politika tasarımında kullanabilir. | |||||||||||
| 2 | Kamu politikası sorunlarını çözümleme yöntemlerini bilir ve karşılaştığı sorunlarda kullanabilir. | |||||||||||
| 3 | Politika taslakları, özetler ve notlar yazabilir. | |||||||||||
| 4 | Kamu politikası analiz modellerini bilir ve politika sorunlarının çözümlenmesinde kullanabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 30 |
| 2. Ödev | 10 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
| Ödev | 2 | 20 | 40 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||