| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Siyaset Bilimi Okumaları | SBK 417 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Siyasal Düşünceler Tarihi, Siyaset Bilimi |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ZEYNEL ABİDİN KILINÇ |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ZEYNEL ABİDİN KILINÇ, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdullah Sait ÖZCAN |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Batı siyaset felsefesi klasiklerinin temel metinlerinin okunması. |
| Dersin İçeriği | Batı siyaset felsefesi ve siyaset bilimi klasiklerine aşinalık. Batı siyaset felsefesinin ve siyaset biliminin klasikler aracılığı ile tarihsel süreçte değişimini takip etmek. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Siyaset felsefesinin temel düşünürlerini okur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Siyaset felsefesinin tarihsel dönüşümünü takip eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı | |
| 2 | Değer Çoğulculuğu | "Çoğulculuk" M. Erdoğan Liberal Düşünce, Sayı: 38-39, Bahar-Yaz 2005 |
| 3 | Amerika'da Demokrasi | Amerika'da Demokrasi A. de Tocqueville (Çev. Taner Timur) |
| 4 | Amerika'da Demokrasi | Amerika'da Demokrasi A. de Tocqueville (Çev. Taner Timur) |
| 5 | Amerika'da Demokrasi | Amerika'da Demokrasi A. de Tocqueville (Çev. Taner Timur) |
| 6 | Hobbes, Rousseau ve Madison: Hizipler - I | Sisteme yüklü makale |
| 7 | Hobbes, Rousseau ve Madison: Hizipler - II | Sisteme yüklenen makale |
| 8 | Montesquieu | Kanunların Ruhu Üzerine (seçili yerler) |
| 9 | Ara Sınav | Ara Sınav |
| 10 | Rousseau | Bilimler ve Sanatlar Üzerine Söylev-Eşitsizliğin Temeli ve Kökenleri |
| 11 | Burke | Fransa’daki Devrim Üzerine Düşünceler |
| 12 | Mill | Özgürlük Üzerine |
| 13 | Marx | Komünist Manifesto, Alman İdeolojisi |
| 14 | Weber | Meslek Olarak Siyaset, Meslek Olarak Bilim |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yok |
| Ders Kaynakları |
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | X | |||||
| 2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | ||||||
| 3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | ||||||
| 4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | ||||||
| 5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | X | |||||
| 6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | ||||||
| 7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | ||||||
| 9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | X | |||||
| 10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | ||||||
| 11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Siyaset felsefesinin temel düşünürlerini okur | 5 | 5 | 5 | ||||||||
| 2 | Siyaset felsefesinin tarihsel dönüşümünü takip eder | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||