| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İdari Reform | SBK 463 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖZER KÖSEOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yunus Emre AYDIN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Genel olarak kamu yönetimi reformuna ilişkin temel kavramlar ve teorik yaklaşımları öğrenerek reform farklı ülkelerin tecrübeleri ve Türkiye'deki idari reform tarihini dikkate alanrak reform gereksinimlerini ve sonuçlarını analiz etmek. |
| Dersin İçeriği | İdari reforma ilişkin kavramsal çerçeve, idari reform yaklaşımları, idari reform gereksinimleri, dünyadan idari reform tecrübeleri, politika transferi bağlamında idari reform tecrübelerinin analiz edilmesi, Türkiye'de idari reformun tarihsel gelişimini araştırmak. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İdari reforma ilişkin kavramsal ve teorik çerçeveyi bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Farklı ülkelerin idari reform tecrübelerini karşılaştırmalı olarak analiz edebilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Anlatım, | |
| 3 | Türkiye’de idari reformun temel dinamiklerini, reform ihtiyacını ve reformların sonuçlarını değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Türkiye’nin idari reform tarihini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Türkiye’nin idari reform tecrübesi ile farklı ülkelerinkini karşılaştırabilir. | Anlatım, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İdari reforma ilişkin kavramsal çerçeve, politika transferi ve öğrenme | |
| 2 | Karşılaştırmalı kamu yönetimi yaklaşımı ve dünyada yönetim gelenekleri | |
| 3 | İdari reform yaklaşımları, politika ve stratejiler | |
| 4 | Osmanlı idaresinde reform girişimleri | |
| 5 | Erken Cumhuriyet döneminde idari reform | |
| 6 | Çok partili hayata geçiş ve idari reform | |
| 7 | 1980 sonrası dönemde idari reform | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | 2000'li yıllarda idari reform-1 | |
| 10 | 2000'li yıllarda idari reform -2 | |
| 11 | 2000'li yıllarda idari reformun temel dinamikleri | |
| 12 | 2000'li yıllarda Türkiye'de merkezi idare reformu | |
| 13 | Türkiye'de başkanlık sistemine geçiş sürecinde idari reform | |
| 14 | Türkiye'de idari reform süreci ve sonuçlarını tartışmak |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Mehmet Zahid Sobacı (2014). İdari reform ve politika transferi. Bursa: Dora Yayıncılık. Hüseyin Yayman (2008). Türkiye'nin idari reform tarihi. Ankara: Turhan Kitabevi.
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | X | |||||
| 2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | X | |||||
| 3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
| 4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | X | |||||
| 5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | X | |||||
| 6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | X | |||||
| 7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | X | |||||
| 9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | X | |||||
| 10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İdari reforma ilişkin kavramsal ve teorik çerçeveyi bilir. | |||||||||||
| 2 | Farklı ülkelerin idari reform tecrübelerini karşılaştırmalı olarak analiz edebilir. | |||||||||||
| 3 | Türkiye’de idari reformun temel dinamiklerini, reform ihtiyacını ve reformların sonuçlarını değerlendirebilir. | |||||||||||
| 4 | Türkiye’nin idari reform tarihini bilir. | |||||||||||
| 5 | Türkiye’nin idari reform tecrübesi ile farklı ülkelerinkini karşılaştırabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Ödev | 20 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Ödev | 2 | 20 | 40 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||