| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Kamu Yönetimi | SBK 106 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSA EKEN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yunus Emre AYDIN |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Türk kamu yönetiminin tarihsel gelişimi ile mevcut yapısı ve işleyişini öğrenmek. |
| Dersin İçeriği | Türk kamu yönetiminin yapısı, merkezi yönetim ve yerinden yönetim kuruluşları, düzenleyici ve denetleyici kurumlar, kamu yönetiminin işleyişi, kamu yönetiminin denetimi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türk kamu yönetimini analiz etmek için gerekli olan teori, kavram ve yaklaşımları bilir. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Kamu yönetiminin örgütlenmesine ilişkin temel kavram ve ilkeleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Türkiye'de merkezi yönetimin başkent örgütü ve taşra teşkilatını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Türkiye'de hizmet yerinden yönetim kuruluşlarının türleri, temel özellikleri ve işleyişlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Türkiye'de kamu yönetiminin denetimi ve hesap verme sorumluluğuna ilişkin temel kavramları, denetim türlerini ve süreçlerini anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Türk kamu yönetiminde yeniden yapılanma çalışmalarını ve Türk kamu yönetiminin yaşadığı dönüşümü kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Türkiye'de kamu yönetiminin temel sorunlarının farkındadır ve bu sorunların çözümüne yönelik politika ve öneriler geliştirir. | ||
| 8 | Türkiye'de kamu yönetiminin örgütlenmesine ilişkin başlıca Anayasal, yasal ve idari düzenlemeleri yorumlar ve uygulamaya aktarabilir. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türk Kamu Yönetiminin Örgütlenmesinde Tarihsel Gelişim | |
| 2 | Merkezden Yönetim - Yerinden Yönetim Örgütlenmesi | |
| 3 | Türk Kamu Yönetiminin Örgütlenmesinde Anayasal İlkeler (Tarihsel Gelişimi İle birlikte) | |
| 4 | Örgüt Yapısı I: Merkezden Yönetimin Başkent Kuruluşları (Tarihsel Gelişim ve farklılıklar) | |
| 5 | Örgüt Yapısı II: Merkezden Yönetimin Başkent Kuruluşları (Cumhurbaşkanlığı, Bakanlıklar, Bağlı Kuruluşlar) | |
| 6 | Örgüt Yapısı III: Merkezden Yönetimin Taşra Kuruluşları (Tarihsel Gelişim ve Farklılıklar) | |
| 7 | Örgüt Yapısı IV: Merkezden Yönetimin Taşra Kuruluşları (İl, İlçe, Bölge) | |
| 8 | ARASINAV | |
| 9 | Örgüt Yapısı V: Yerinden Yönetim (Fonksiyonel Yerinden Yönetim Kuruluşları I) | |
| 10 | Örgüt Yapısı VI: Yerinden Yönetim (Fonksiyonel Yerinden Yönetim Kuruluşları II, Coğrafi Yerinden Yönetime giriş) | |
| 11 | Kamu Yönetiminin Denetlenmesi I | |
| 12 | Kamu Yönetiminin Denetlenmesi II | |
| 13 | Türk Kamu Yönetiminin Temel Sorunları | |
| 14 | Türk Kamu Yönetiminde Değişim ve Reform Çalışmaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders dönemi içinde "ders notu" ve "makale" sisteme yüklenmektedir. |
| Ders Kaynakları | Bilal Eryılmaz (2019), Kamu Yönetimi, İstanbul Bilal Eryılmaz (2017), Tanzimat ve Yönetimde Modernleşme, İstanbul İlber Ortaylı (2012), Türkiye Teşkilat ve İdare Tarihi, Ankara |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | X | |||||
| 2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | X | |||||
| 3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
| 4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | X | |||||
| 5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | X | |||||
| 6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | X | |||||
| 7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | X | |||||
| 9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | X | |||||
| 10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türk kamu yönetimini analiz etmek için gerekli olan teori, kavram ve yaklaşımları bilir. | |||||||||||
| 2 | Kamu yönetiminin örgütlenmesine ilişkin temel kavram ve ilkeleri bilir. | |||||||||||
| 3 | Türkiye'de merkezi yönetimin başkent örgütü ve taşra teşkilatını bilir. | |||||||||||
| 4 | Türkiye'de hizmet yerinden yönetim kuruluşlarının türleri, temel özellikleri ve işleyişlerini bilir. | |||||||||||
| 5 | Türkiye'de kamu yönetiminin denetimi ve hesap verme sorumluluğuna ilişkin temel kavramları, denetim türlerini ve süreçlerini anlar. | |||||||||||
| 6 | Türk kamu yönetiminde yeniden yapılanma çalışmalarını ve Türk kamu yönetiminin yaşadığı dönüşümü kavrar. | |||||||||||
| 7 | Türkiye'de kamu yönetiminin temel sorunlarının farkındadır ve bu sorunların çözümüne yönelik politika ve öneriler geliştirir. | |||||||||||
| 8 | Türkiye'de kamu yönetiminin örgütlenmesine ilişkin başlıca Anayasal, yasal ve idari düzenlemeleri yorumlar ve uygulamaya aktarabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Ödev | 1 | 6 | 6 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||